"אירוע היסטורי", טיבי (צילום: רויטרס)
מציע לזרוק נעל על ליברמן. אחמד טיבי | צילום: רויטרס

לא רק בישראל עוקבים אחר עלייתו המטאורית בסקרים של יושב ראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן. גם התקשורת הבינלאומית מדווחת בהרחבה על כוח הימין שכובש את בחירות 2009, ומתמקדת ברחוב הערבי שמודאג מהמציאות החדשה שנרקמת.

ה"גרדיאן" הבריטי ערך כתבת עומק שעוסקת בהתמודדות הלא-פשוטה של ערביי ישראל עם הגל הימני ששוטף את אזרחי המדינה היהודים, ובמסגרת זו ערך ראיון עם ח"כ אחמד טיבי - אולי יריבו הפוליטי המר ביותר של אביגדור ליברמן (לפחות עד שהרב עובדיה נכנס לתמונה).

לטיבי, כצפוי, יש בטן מלאה על ליברמן. "נאמנות כתנאי לאזרחות היא תנאי פאשיסטי", הוא אומר. "ליברמן מצפה ממני לתמוך במלחמה מול העם שלי בעזה. איך אני יכול לתמוך בפשעי מלחמה נגד אנשי שלי?".

טיבי סבור כי ליברמן מהווה איום לא רק על הציבור הישראלי. "אני חושב שאום אל-פאחם הרבה יותר חזקה מליברמן. הרוב היהודי צריך לפחד ממנו וללמוד את ההיסטוריה של העם שלהם", הוא מזהיר, ולא שוכח להציע לכתב להשליך נעל על ליברמן.

כתב ה"גרדיאן" הבריטי פגש גם אנשים מהרחוב שחוששים מאוד מהזינוק של ישראל ביתנו בסקרים. "מצבם של ערביי ישראל לא פשוט, במיוחד בגלל גל הפופולריות של ליברמן אחרי המלחמה", אומר תושב אום אל-פאחם, "עכשיו היהודים רוצים יותר ויותר להתנתק מהערבים הישראלים". 

ואילו תושב אחר תוהה: "אני גדלתי כאן, ואני יודע עברית יותר טוב מליברמן ומבין יותר ממנו ביהדות. מי הוא שיבוא ויגיד לי שאני לא נאמן?".