היום פנו שרת החינוך, יולי תמיר, כמו גם לובה אליאב, ובכירים נוספים בעבר ובהווה במפלגת העבודה, ליו"ר מפלגת העבודה ושר הביטחון, אהוד ברק, בדרישה כי יתחייב שמפלגת העבודה לא תשב בשום ממשלה עם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן.

בפנייה לברק כתבו אנשי העבודה כי "בימים בהם הדמוקרטיה הישראלית נאבקת על עתידה ועל מעמדה המוסרי, דבריך הסלחניים כלפי ליברמן מערערים את מעמדנו המוסרי כחברה ואת יכולתנו כמפלגה להציב אלטרנטיבה ערכית לרוח הרעה והמסוכנת שליברמן משרה במדינת ישראל". עוד נכתב בפנייה "מעשיו של ליברמן מקרבים אותנו למלחמת אזרחים שאין מסוכנת ממנה".

חברי המפלגה כתבו עוד "אם לא תאמר אתה, במו פיך, אמירה ברורה מאוד, חדה וצלולה, שמפלגת העבודה לא תשב עם ליברמן בכל ממשלה שהיא, הרי שזכותנו ויכולתנו כמפלגה לומר אמירה מוסרית, להיאבק על דרכנו ועל קהל הבוחרים שלנו תפגע באורח אנוש".

"ישנם דברים שאינם עניין למשא ומתן, גם לא אסטרטגיה פוליטית כזו או אחרת, אלא צורך מוסרי דחוף ובוער. אנו מצפים לשמוע ממך דברים ברורים ונחרצים שילכדו את מחנה המתנגדים לדרכו של ליברמן למחנה ערכי ודמוקרטי אחד שיש לו מטרה חברתית ופוליטית משותפת".

ברק: בהתייחסות לליברמן אנו רק מעצימים אותו

היום בישיבת סיעת העבודה התבטא ברק בנושא ואמר,"אנחנו לא חייבים להתייחס לליברמן כל יום ויום, בהתייחסות הזאת שלנו אנו רק מעצימים אותו ואת כוחו".

בסביבתו של עמיר פרץ, מי שדווקא מזוהה כמקורב לשרה תמיר, מציינים כי לא צריך לפסול אף מפלגה, גם לא את ישראל ביתנו ואת ליברמן על בסיס אישי. עוד מציינים כי יש לשקול ולבדוק מה העמדות של כל מפלגה ולהחליט על פי שיקולים של עמדות פוליטיות. "אם ליברמן יסכים לשבת עם קווי היסוד של מפלגת העבודה, אין לפסול ישיבה עימו באותה מפלגה", כך לדברי המקורבים.

כתבתנו רינה מצליח מוסיפה, כי יו"ר העבודה חושב ב"חשיבה אסטרטגית" ועל פי הערכתו אין צורך לומר דבר חד משמעי בנושא, התחייבות שתכבול את מפלגת העבודה מהצטרפות עתידית לקואליציה אפשרית.

בעימות האינטרנט שנערך בחדשות 2 התייחס ברק לסוגייה כשאמר כי ממשלה בראשותו לא תכלול את ישראל ביתנו. אולם עד כה ברק סירב להודיע מה יקרה אם מפלגת העבודה, שאולי לא תרכיב את הממשלה הבאה, עשויה לעשות אם תתבקש להיות חלק מממשלה הכוללת גם את ישראל ביתנו וליברמן כשר בכיר. רק אם תקבל מספר מנדטים גדול בצורה משמעותית - אז ברק יוכל לקבוע אם לשבת או לא, מה שכנראה לא החליט בעצמו.

בהכנת הידיעה השתתפה רינה מצליח