האתר זאפ מוכר את המועמדים לבחירות (צילום: חדשות 2)
מי הדגם הפופלארי ביותר? | צילום: חדשות 2

חושבים שביבי יכול להתאים מאוד לשידה החדשה שלכם? יש לכם אחיין שישמח לקבל את אלי ישי כמתנה ליום הולדת? מסתבר שעכשיו אתם יכולים לרכוש לא רק מכשירי חשמל, בשמים ובגדים, אלא אפילו את המועמדים לראשות הממשלה.

"גם פוליטיקאים הם סוג של מוצר", מסביר מנכ"ל אתר זאפ להשוואת מחירים, איתן זינגר, את ההחלטה להוסיף לאתר את הקטגוריה בחירות 2009. "במהלך שלוש השנים שאני בחברה לא נתקלתי בתגובות חיוביות כאלה והתעניינות תקשורתית בסדר גודל כזה - וזה רק הולך ומתגבר", הוא אומר בהתרגשות.

באתר מציעים לכם מידע מפורט על לבני, נתניהו, ברק ושאר חבריהם, לפי קטגוריות מובנות כגון: השכלה, וותק, ותפקידים קודמים, ואף מאפשרים לבחור את "הדגם" שעונה הכי טוב על דרישותיכם. בנוסף ישנה אפשרות להוסיף חוות דעת ולעמוד על יתרונות וחסרונות המועמד.

"נראה יותר טוב בתמונה"

"האמת אחרי שבתקשורת היללו את המוצר, אמרתי שחייבים לנסות", כתב אחד הלקוחות על יו"ר קדימה, ציפי לבני, והוסיף כי "האכזבה הראשונה הייתה מיד שפתחתי את האריזה. בתמונות המוצר נראה הרבה יותר טוב, וכנראה עבר עיבוד פוטושופ או משהו".

כרגע לבני היא הדגם המבוקש ביותר, אבל זוכה לדירוג של שניים וחצי כוכבים בלבד, מתוך חמישה, וללא מעט תלונות: "מבחינת עבודה המוצר גם לא משהו, מבדיקה הבנתי שעבר כבר בתשעה משרדים וגם מגמגם כאשר ניצבת מולו בעיה רצינית - עושה הרבה רעש אבל מעט עבודה".

יריבה המרכזי של לבני, בנימין נתניהו, אמנם זוכה לכוכב אחד יותר ממנה, אבל גם עליו יש לצרכנים מה להגיד: "מוצר משומש, עוצמת וידיאו אודיו טובה, אחרון במלאי. בא עם דיילת אל על צמודה. בנסיעה נוטה לימין, ובורח מהצד השמאלי".

היכונו למכירת החיסול

והאם אתם יכולים לנחש מי בעל החיסרון הבא: "מנותק מדיירי הבית, יכול לפעול בטיפשות, השקיע במלונה שלו יותר מדי יחסית". כן, גם אהוד ברק לא חסין לביקורות הגולשים, והוא כרגע הדגם השלישי המועדף, עם ציון ממוצע של שלושה כוכבים.

במפתיע, אף אחד מהפוליטיקאים לא מתרעם על ההקבלה להליכון, או נגן די.וי.די. "להיפך, אנחנו מקבלים פניות של דוברי מפלגות שמתעניינים איך ניתן לקדם אותם, ומלינים על כך שהם לא מופיעים בראש הרשימה", משתף זינגר בנימה משועשעת.

ב-ZAP מבטיחים כי כבר בקרוב הם הולכים לשדרג ולחדש את הקטגוריה, אבל לא מוכנים לחשוף מעבר לכך. הימור אחד שלנו: ב-11 בפברואר תוכלו למצוא את חלקם במכירת חיסול ובמחיר נמוך יותר - רק אל תשכחו לדרוש תעודת אחריות.