עמי אילון, ארכיון (צילום: רויטרס)
חיזוק למרצ? | צילום: רויטרס

מפלגת העבודה עשויה לספוג מהלומה כבדה: השר עמי אילון, וחברי הכנסת אופיר פינס ומיכאל מלכיאור מנהלים מגעים מתקדמים על חבירה למרצ, והתמודדות ברשימתה לכנסת. אילון יוועד הלילה עם יושב-ראש מפלגת העבודה אהוד ברק, שמנסה לשכנעו ברגע האחרון להישאר במפלגה.

בימים האחרונים מנסה יו"ר מרצ חיים אורון למשוך אליו את השר אילון, אשר בתקופה האחרון מסוכסף עם יו"ר המפלגה, על רקע חילוקי דעות בנוגע לדרך בה מתנהל מפלגת העבודה. במרצ פנו גם אל ח"כ פינס וח"כ מלכיאור על מנת לחזק את המפלגה, זאת לאחר שבשבועות האחרונים איבדה כמה מעמודי התווך שלה. ראשון הודיע על פרישתו מהחיים הפוליטיים יו"ר המפלגה לשעבר יוסי ביילין שהחליט לפנות למגזר העסקי. כמה ימים אחר כך הודיע גם רן כהן כי אין בכוונתו להתמודד על מקום ברשימת מרצ לכנסת הבאה.

אתמול דיווחנו כאן בחדשות 2 באינטרנט על יוזמה חדשה להקים גוף שמאל חדש. המסגרת הפוליטית החדשה תוקם תחת השם "הקואליציה של הדמוקרטיה החברתית", והיא מיועדת להיות גוף סוציאל-דמוקרטי חדש שיפעל ויתמוך במרצ. לכנס היסוד אותו מארגנים עוזי ברעם וצלי רשף הוזמנו שורה ארוכה של אנשי רוח ופוליטיקאים, בהם שלמה בן עמי, אברהם בורג, מרדכי קרמניצר והסופר אלי עמיר.