לעיתים המציאות עולה על כל דמיון. בבחירות שיתקיימו בעוד כשמונה ימים, מתכוונת מפלגת "האיחוד הלאומי" לשלוח את פעיל הימין הקיצוני ברוך מרזל להיות יו"ר ועדת הקלפי מטעמה בעיר הערבית אום אל-פאחם. מרזל עומד בראש רשימת "ארץ ישראל שלנו" – אחת מהסיעות המרכיבות את "האיחוד הלאומי".

מרזל עצמו לא מבזבז זמן. אתמול הוא כבר נשלח לקורס מזורז מטעם ועדת הבחירות, שם יעבור הכשרה בכל הקשור להליכי ההצבעה ולמניעת זיופים. בראיון לחדשות 2 אמר מרזל הבוקר: אני מתכוון לבוא לקלפי, יחד עם עוד חברים ולדאוג שלא יהיו זיופים בחזית הערבית", אמר מרזל והוסיף. "האיחוד הלאומי הציב אותי שם, כדי למנוע זיופים".

 

בראיון לערוץ 7 אמר מרזל: "אנחנו צריכים לשמור על חוק וסדר גם באום אל פאחם כי היא עיר כמו כל עיר אחרת בישראל".

 

מרזל נשמע גם אופטימי באשר ליום הבחירות. "אם יהיו לאיחוד הלאומי הרבה קולות באום אל-פאחם, מישהו צריך לשמור עליהם. בכל מקרה נלך לשם 'בלי לפחד כלל'".

 

התהלוכה והסערה

 

לפני ארבעה חודשים עוררו מרזל, יחד עם פעיל הימין הנוסף איתמר בן גביר סערה רבתי בעקבות ההצהרה כי בכוונתם לערוך הפגנת ימין ברחבי העיר אום אל-פאחם. התהלוכה אושרה על ידי בג"צ  למרות התנגדות המשטרה מחשש למהומות. עם זאת, המשטרה הסכימה לאשר קיום ההפגנה בכניסה הדרומית לעיר אום אל פאחם, בסמוך לישוב מי עמי, במקום המרוחק מהציר המרכזי העובר בוואדי ערה.

 

אך עד מהרה הודיעה המשטרה כי היא מבטלת את קיום התהלוכה, "מסיבות מבצעיות". למשטרה היה מידע מודיעיני על התפרעויות צפויות, ולכן נדחתה התהלוכה. בעקבות הודעתה של המשטרה, מתח עליה שופט בית המשפט העליון, אדמונד לוי, ביקורת חריפה. "כיצד מדינה עם כוח משטרה וצבא כל כך גדול לא יכולה לאבטח צעדה של מספר פעילים נושאים דגל ישראל בעיר בתוך ישראל?!", אמר בדיון. בתום הדיון הודיעה נציגת המשטרה כי צעדת הימין באום אל פאחם תתאפשר כחודש וחצי לאחר הבחירות.