יומיים בלבד לפני הבחירות - ושלושת המועמדים, שרק רוצים שתתנו להם את קולכם, מגיעים לאולפן המהדורה המרכזית של חדשות 2, בקריאה נואשת למצביעים שעדיין לא גיבשו החלטה סופית.

יו"ר קדימה ציפי לבני פונה אל יריביה ומציעה להקים ממשלת אחדות אמיתית. "הדרך שלנו היא דרך שהעבודה והליכוד יכולים להסכים לה", היא אומרת ותוקפת את יריבה מימין, בנימין נתניהו: "אנחנו נוכל לצרף עוד מפלגות, לעומת הליכוד שיתחיל להקים ממשלה ממקום קיצוני".

לבני מבקשת מהציבור לבוא להצביע מתוך תקווה ולא מתוך ייאוש, שנאה ופחד. "אשב עם מי שיסכים עם האידיאולוגיה של קדימה", היא מבטיחה ומדגישה כי חשוב שידעו שהיא לא ניתנת לסחיטה. "אנחנו לפני תקופה של ארבע שנים ואני מכוונת לחוקק חוק שלא ניתן יהיה להפיל ממשלה כלאחר יד".

ליריביה היא אומרת כי יצטרכו לגלות אחריות לאומית. "קדימה ואני מתחילים ממרכז המפה הפוליטית, אמרה והוסיפה "נתניהו מתחיל ממקום קיצוני. המפלגה היחידה שיכולה לייצר אחדות זו קדימה".

ברק: לאמירותיו של ליברמן אין אחיזה

"ככל שנמעט לדבר בנושא הזה שהוא יקר לכולנו זה יהיה יותר טוב", אומר יו"ר העבודה אהוד ברק בהתייחסו לדיבורים ההולכים וגוברים באשר להתקדמות במו"מ לקראת עסקה לשחרורו של גלעד שליט. "המבצע בעזה יצר נתונים להאיץ את תהליך השבת גלעד שליט הביתה. ראוי לנצל את ההזדמנות ולדבר על זה מעט", לדברי ברק.

על השאלה האם לדעתו אמירותיו של ליברמן לגיטימיות, השיב ברק "אני מאמין במגילת העצמאות ונפעל לפי החוק ולפי מגילת העצמאות. כל האזרחים שווים, רוב אזרחי המדינה הערבים עומדים בחובותיהם. החוק לא דורש מהם להתגייס. צריך למקד את העשייה במי שיוצא נגד ישראל. זו אמירה לא נכונה אין לה אחיזה. זו לא הבעיה של ישראל. במקום לעסוק במעשים האמתיים מפזרים סיסמאות".

ברק לא מציין מי מבין מתחריו, לבני או נתניהו, ראויים בעיניו לעמוד בראשות הממשלה וכמובן שלציבור הוא מציע את עצמו: "אנחנו מבקשים את אמון הציבור בנו. חלקים מהציבור רוצים לראות את שלושתנו בממשלה ואני מבקש אמון של מקסימום האזרחים".

"לא הייתה שום ברירה", אומר ברק באשר לשאלה האם לא טעה כאשר הוביל את המדינה לבחירות. ה"אזרח יכול רק לקטר שהוא רואה דברים לא סבירים, אני יכול להשפיע. אני ראיתי את ראש הממשלה מספר שהוא מקבל מעטפות של כסף וחשבתי שאין דרך אחרת לפעול".

נתניהו נגד פרויקט בית רה"מ

יו"ר הליכוד קרא בראש ובראשונה לצאת להצביע. לדבריו יש הכרעות גורליות שצריכות להיעשות: "יש הכרעה גורלית מה נעשה עם הגראדים ועם אירן", אמר.

נתניהו תקף את החלטת הממשלה שהתקבלה היום ואישרה את פרויקט הקמת בית ראש הממשלה בתקציב של 650 מיליון שקלים. "ציפי לבני אמרה שהחלטה הראשונה שלה תהיה בנושא היציבות השלטונית. ההחלטה שלי תהיה נגד הקצאת 650 מיליון לבית ראש הממשלה זו תהיה החלטה ראשונה", אמר יו"ר הליכוד.

נתניהו הוסיף כי "נתתי התחייבות נגד ההחלטה ההזויה הזאת של הקצאת 650 מיליון לפרויקט בית ראש הממשלה אי אפשר לתאר את זה, זה חוסר אחריות קיצוני ולבני ברחה מאחריות שבחרה לא להצביע. אני אבטל את זה".

עימות הבחירות המיוחד של חדשות 2 ו-YouTube