"בנימין נתניהו יכול להיות שר אוצר בממשלתי - אבל מדיניות ממשלתית צריך להוביל ראש ממשלה", כך אומרת שרת החוץ ויו"ר קדימה, ציפי לבני, בראיון לתכנית "אולפן שישי".

לבני, חזרה אמש וביקרה את תכנית האוצר שהוצגה השבוע. "התכנית הכלכלית של האוצר עוסקת במשבר הריאלי, בהתנהלות מול מיתון קרב, והיא טובה לשם כך בלבד", אמרה.

"התכנית לא עוסקת בדאגות האמיתיות של ציבור החוסכים במדינת ישראל, לאנשים לפני פנסיה ביחס לחסכונות שלהם, וזאת אחריות של ממשלה - לדאוג לתת את אותו ביטחון לחוסכים", הוסיפה לבני. "צריך לעבוד על זה עכשיו, כאן ומייד".

על המתיחות הרבה במערכת הביטחון לקראת הפינוי הצפוי של בית המריבה בחברון אמרה יו"ר קדימה "אני בעד קיום החוק בכל מקום שיש בו אזרחים ישראלים. זהו מצב בלתי נסבל בעיני שיש החלטה של בית משפט, ויש ציבור שלם שלא מכבד את זה ולא את החלטות הממשלה, וגם פוגע בחיילים". היא הוסיפה כי "אני מקווה שתהיה אחדות כנגד זה. זה לא משנה אם זה היום בחברון, ביישובים הערבים בנגב או בכל מקום אחר. המחויבות היא לאכוף את הנורמות, הערכים והחוק".

לבני לא יכלה לסיים בלי קצת תעמולה פוליטית טהורה לקראת הבחירות. "קדימה מייצגת בדיוק את מרכז המפה הפוליטית", אמרה. "קדימה בחרה בי להוביל אותה, הפוליטיקה הנקייה תיקבע על ידי, ואני הוכחתי את זה".