ביבי מתראיין לרשתות הזרות (צילום: SKYNEWS)
ביבי ומלחמת ההסברה בעולם | צילום: SKYNEWS

יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, לא נח לרגע ממאמצי ההסברה בזירה הבינלאומית. נתניהו ערך אמש מפגש הסברה טלפוני מיוחד עם בלוגרים מארצות הברית, בו הוא עידכן אותם באופן אישי על ההתפתחויות האחרונות במלחמה נגד החמאס. המפגש התנהל כמסיבת עיתונאים טלפונית בו לכל אחד מהבלוגרים הייתה הזדמנות להעלות שאלה אחת.

נתניהו ענה בסבלנות לכל השאלות: את מאמצי ההסברה שלו הוא הפנה לטהרן, וחזר והדגיש את הקשר של אירן לנעשה ברצועה: "רצועת עזה היא שדה הקרב של העולם המערבי מול האיסלאם המיליטנטי, החמאס הוא גוף טרור שכמו הנאצים משתמש בכלים לא לגיטימיים למטרות לא לגיטימיות", אמר יו"ר הליכוד.

קשר הטרור המסוכן

השאלה הראשונה הייתה - האם הקרב הוא מקומי או שישראל לוחמת של המערב במאבק עולמי ?
נתניהו הסביר: "הקרב הוא נגד החמאס, שהוא זרוע של אירן, אבל למעשה רצועת עזה היא שדה הקרב של המערב נגד האיסלם המיליטנטי שמגיע מאפגניסטן ומאירן לכל קצוות תבל", והוסיף כי "זה המאבק בו נראה אם טהרן משיגה עמדת מפתח במזרח התיכון, עמדה שניה אחרי לבנון".

הארי מהבלוג "אמריקה בימין" שאל את נתניהו אם היום הוא רואה את הנסיגה החד צדדית של ישראל מרצועת עזה כטעות. ראש האופוזיציה הזכיר בתגובה כי הוא התפטר מתפקידו, ואמר שיש כמה טעויות שנעשו בזמן הנסיגה. "העובדה שהיא הייתה חד צדדית, וגרמה להפקרת ציר פילדלפי למבריחים והסכם הפסקת האש - ה"הודנה" עם שלטון החמאס", אמר נתניהו, והסביר באנגלית שוטפת, עירנית ועניינית את האיום שנוצר לישראל בגלל המבריחים ואת "קשר הטרור" המסוכן של החמאס לאירן.

הבלוג - "אמת אחת", המארח של השיחה הזו, הציג את נתניהו כמי שהפסיק את קמפיין הבחירות שלו ויצא לסייר בישראל , "הוא אפילו היה באשקלון שרקטה נחתה", מנה המראיין את תרומתו של נתניהו למערכת ההסברה הישראלית.

נתניהו משווה את החמאס - לנאצים

נתניהו הציג למראיינים שאלה: האם האנושות יכולה להבין ירי של טילים מליבה של אוכלוסיה אזרחית, והאם העולם יתן במה לתופעה שכזו. נתניהו הדגיש כי זו מלחמה צודקת בצורה מובהקת. "החמאס, כמו לדוגמא הנאצים במלחמת העולם השניה, השתמשו באמצעים לא לגיטימים כדי להשיג מטרה לא לגיטימית. כך גם במקרה של החמאס. טקטיקה לא מוסרית ולא לגיטימית של שימוש באזרחים כמקלט אנושי ובסיס לירי של טילים לעבר אוכלוסיה אזרחית על מנת להשיג את אחיזתו של המשטר האירני במזרח התיכון - זו מטרה לא לגיטימית", אמר.

נתניהו הדגיש כי ישראל מגינה היום על עצמה ולמרות זאת היא נלחמת תוך כדי מאמץ להגן על חייהם של אזרחים ולפגוע רק בחמושים. העולם לא יכול להתעלם ממעשי משטר הטרור - החמאס. "אין כאן אמצע: העולם צריך להחליט אם הוא נגד או בעד הטרור המוסלמי הפונדמנטליסטי", הוסיף יו"ר הליכוד.

ביבי עוזר לבלוגרים לעזור לישראל

שאלה נוספת העלה בעל בלוג יהודי אמריקאי ששאל "במה אנו יכולים לעזור לישראל ?". נתניהו הדגיש את חשיבותה של ההסברה - להסביר שאנו לא פועלים נגד אזרחים, להסביר את הקשר בין החמאס לאירן, לחזור על השאלה "אם היה ירי יומיומי של טילים לעבר סנטיאגו ? האם אתם הייתם מחכים שמונה שנים לפני שהייתה מגיבה?".

נתניהו ביקש להדגיש וביקש מהבלוגרים האמריקנים להדגיש שאלו שתוקפים את האזרחים - זו לא ישראל, אלו הטרוריסטים שמכוונים טילים על אזרחים. לקראת סיום ולמרות שהשיחה נועדה להסברים על המלחמה, נתניהו נשאל מה הוא חושב על פתרון "שתי מדינות לשני עמים". הוא ענה כצפוי שכרגע, כל פתרון שכזה הוא לא רלוונטי .