שר הביטחון ויו"ר העבודה ניצל הערב את הבמה המכובדת של כנס הרצליה במרכז הבינתחומי לדבר על המצב הביטחוני ועל המצע של מפלגתו. "עוד יש פרפורים אחרונים ומאמץ אחרון של האויב להיות האחרון שיורה טיל", אמר ברק על הירי בימים האחרונים לעבר הדרום. "מה שהיה לא יהיה עוד. הבטחנו שקט – נקיים את הבטחתנו".

ברק פתח את דבריו בסקירת תוצאות מבצע עופרת יצוקה. "בחודש האחרון קיבלנו תזכורת ישירה, בוטה, של המציאות בה אנו חיים", אמר. "החמאס ניסה שוב לזרוע בנו הרס והרג. הגבנו במבצע בעקבותיו חמאס ספג מהלומה קשה וכואבת".

על המשך הירי אחרי המבצע אמר: "לא צריך להיבהל ולא צריך להתלהם. צריך לפעול בנחישות, אך גם באחריות. אנחנו מגיבים. אם יהיה צורך בתגובה מוחצת יותר, האמינו לי, אנו יודעים לעשות את זה. הגראד שנפל היום באשקלון לא עובר ללא תגובה. אנחנו יודעים מה לעשות. בעודנו מדברים כאן חיל האוויר פועל ברצועת עזה".

אגרוף הברזל

בהמשך דבריו ציטט ברק משירו של יהודה עמיחי. "אל תשכחו שגם האגרוף היה פעם כף יד פתוחה ואצבעות", אמר. "גם לנו יש לנו כף יד פתוחה ואצבעות אנחנו בוחנים בכל רגע מה יש לעשות".

בהמשך התייחס ברק לאיום האירני, במיוחד בהקשר לממשל החדש בוושינגטון בראשות ברק אובמה. "יש לתאם עם הממשל על זמן קצוב לדיפלומטיה, ולאחריה סנקציות קשות", אמר ברק. "אני לא חושש ממשל אובמה, להיפך, אני חושב שאפשר להגיע לשיתוף פעולה מלא עם הממשל החדש".

לקראת סוף דבריו הזכיר ברק את דוד בן-גוריון, יצחק רבין ולוי אשכול - כולם מנהיגי מפלגת העבודה לדורותיה, וציין כי שלושתם לא הצטיינו בדיבורים אך הצטיינו במעשים. ולמען המתקשים להבין את הדברים שבין השורות, סיים את דבריו ברק במילים: "סיימתי כעת לדבר, אני יוצא מכאן לעשות".

קודם לבני, אח"כ נתניהו

אחרי ציפי לבני אתמול ולפני בנימין נתניהו מחר, התייצב הערב יו"ר העבודה ושר הביטחון אהוד ברק בפני באי כנס הרצליה במרכז הבינתחומי. ברק ניצל את הבמה המכובדת, כמו חבריו, להעביר את המסרים החשובים לו שבוע לפני שאזרחי ישראל הולכים לקלפי. נאומו הועבר כאן בחדשות 2 באינטרנט בשידור חי.

זהו יומו השני של הכנס שנערך במכון למדיניות ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי הרצליה בנושא "מאזן החוסן והביטחון הלאומי של ישראל - 2009". אתמול נאם בכנס גם יו"ר מפלגת "ישראל ביתנו", אביגדור ליברמן, וכן שרת החוץ ויו"ר קדימה, ציפי לבני, בנאומים שהועברו גם הם בשידור חי באתר חדשות 2 באינטרנט.