"לציבור נמאס מקריצות עין,ומכניעה לסחטנות פוליטית"- כך אמרה הערב שרת החוץ ציפי לבני שהשתתפה במשדר הבחירות המיוחד של חדשות 2 ו-YouTube. "אני מציעה את דרך ההתנהלות שלי בעשר השנים האחרונות, לא להיכנע, ולחשוב על המדינה לפני עצמך. זאת הזדמנות להישאר עם הפוליטיקה הזאת שנמאס לנו ממנה, או לקבל פוליטיקה חדשה".

לבני נכנסה לאולפן מייד לאחר שיו"ר העבודה, אהוד ברק יצא ממנו. "שאלו אותי אם נלחץ ידיים", אמרה בחיוך, ולחצה את ידו של ברק שמצדו אמר לה בבדיחות הדעת: "חיממתי לך את הכיסא".

יוסי משדרות, גולש חדשות 2 באינטרנט שאל את לבני: האם כאשר תהיי ראש ממשלה, תפסיקי את התקציב לבחורי הישיבות? "אני מאמינה בישראל כמדינה יהודית ובית יהודי למדינת ישראל", אמרה לבני. "אני לא נגד הדת, צביון מדינת ישראל חשוב לי".

"שבתי הדין הרבניים לא יפגעו בנשים"

לבני הדגישה שצריך לשמר את המורשת היהודית. "צריך לעשות את זה באופן שיהיו כללים חדשים. שלא ינסו לסחוט אותי, שלא ינסו לקבל תקציבים סקטוריאליים, ושלא ינסו לפגוע בנשים בבית הדין הרבני. אני מאמינה במדינה בה צריך שוויון לנשים, אלחם שלגברים בבית הדין הרבני לא יהיו יותר זכויות. חוץ מזה אין כל הבדל בין גברים ונשים".

לבני התייחסה גם למבצע בעזה: "תושבי עזה הביאו על עצמם את החמאס. ישראל תמשיך להלחם בחמאס, ואם עדיין הם לא הפנימו את המסר אז שידעו. על תושבי עזה להתנער מהחמאס. אני לא אחתום על הסכמים עם החמאס. צה"ל ימשיך לפעות נגדם, ולצערי יש פגיעה גם באזרחים".

בתשובת לשאלת אחד בגולשים ששאל למה מגורשי גוש קטיף עדיין חיים בקראווילות אמרה לבני שההתנתקות היתה החלטה קשה, אך נכונה. תארו לעצמכם והיו ישובים ישראלים בעזה בזמן מבצע "עופרת יצוקה"? אני מתחייבת כראש ממשלה לקדם את הנושאים הללו ולהשיב את חייהם של מפוני גוש קטיף למקומם - במקומות אחרים".

לבני: לא ללגליזציה של סמים קלים

לבני נשאלה על ידי אחד הגולשים גם על סוגיית סמים קלים. "זה אסור על פי חוק", אמרה לבני בנחרצות. "יש לנו בעיות עם חינוך, נוער בסיכון, העדר ביטחון אישי במדינה, יש הרבה תהליכים חברתיים שצריך לטפל בהם. איסור סמים זה טאבו. אסור על פי חוק, וכך זה יישאר".

איזה מקצועי היית אם לא היית ראש ממשלה? "אני רוצה וצריכה להיות ראש ממשלה ומאוד ממוקדת במשימה. הייתי עורכת דין, מנכ"ל רשות החברות הממשלתיות ואם הייתי עושה משהו אחר הייתי הולכת למשהו אחר לגמרי: אולי עוברת לנגב למדבר, ואולי גם עבודה עם נוער, עבודה בשביל הנשמה".

לבני מרגישה כי בעשר שנות העשייה הציבורית שלה, היא לא עשתה טעות דרמטית שהיא מצטערת עליה. "אולי בהקשר לשאלה קודמת, אני מצטערת שלא השלמנו את המלאכה בגוש קטיף, לא מצטערת על עצמם הפינוי, אלא על המצב של המפונים".

עימות הבחירות המיוחד של חדשות 2

צפו בנתניהו משתתף בעימות הבחירות המיוחד

צפו בברק משתתף בעימות הבחירות המיוחד