אלי ישי ובנימין נתניהו (צילום: חדשות 2)
ישי ונתניהו, עיבוד מחשב | צילום: חדשות 2

הבטיח או לא הבטיח - זו השאלה. בש"ס מתעקשים גם הבוקר כי יו"ר הליכוד בנימין נתניהו הבטיח להגדיל את קצבאות הילדים. בליכוד טוענים כי זה שקר.

"אין כל הסכם חתום", מבהירים בש"ס, אולם עם זאת, מוסיפים במפלגה, כי תמיכתו של נתניהו בהעלאת הקצבאות איננה דבר חדש. "אפילו אם זה לא כתוב - יו"ר הליכוד כבר הכריז על כך מספר פעמים, גם מעל בימת הכנסת", אמרו לחדשות 2 באינטרנט גורמים במפלגה.

ההתבטאות מעוררת הגלים נאמרה אמש, בתכנית ברדיו "קול חי": השר אלי ישי הכריז כי נתניהו התחייב להגדיל את קצבאות הילדים, בעוד לבני סירבה לעשות כן. בקדימה מיהרו לנצל את ההזדמנות ולתקוף את יו"ר הליכוד. "נתניהו שוב נתפס משקר", אמרו שם אתמול. "התשתית הפוליטית להקמת ממשלת ביבי-ש"ס שנחשפה מפיו של אלי ישי עצמו, מוכיחה כי נתניהו מכר את המדינה לש"ס".

בליכוד החזירו מלחמה. "אין אמת בדברים", אמרו במפלגה. "נתניהו לא התחייב לכך. ציפי לבני הייתה מוכנה לשלם לש"ס כל מחיר, וכבר הסכימה לשלם מיליארד שקלים, אבל לא הייתה מוכנה להתחייב שלא תחלק את ירושלים. זאת מסיבה פשוטה שנחשפה בימים האחרונים שלבני וממשלת קדימה כבר הסכימו לחלק את ירושלים".

לא בחדרי חדרים

ש"ס מיהרה לתקוף את קדימה. "לכל אותם מלעיזים מקדימה שממעיטים בערכה של ש"ס: אילו כן היה הסכם בין הליכוד לש"ס, בש"ס לא היו מסתפקים והיו קובעים סכום מדויק", אמרו שם. "הכול היו אמירות פומביות כחלק מהשינוי שצריך לעשות. שום דבר לא נאמר בחדרי חדרים".

השר ישי הוסיף באותו ראיון מדובר, כי אינו סומך על נתניהו ואם היה סומך עליו - לא היה נלחם על כל קול לש"ס. על פי גורמים בש"ס, גם קדימה הייתה מוכנה להעלות את קצבאות הילדים בכ-900 מיליון שקלים, אך "מתוך תחושת התנשאות ועליונות" עליהם. 

במרצ - התנועה החדשה אמרו כי "כך בדיוק נראית קניית שלטון בכסף. התחייבויותיו הכספיות של נתניהו במערכת הבחירות חושפות איש מסוכן שמפזר התחייבויות של מילארדים מהקופה הציבורית, ללא כיסוי וללא אחריות".