ח"כ מאיר שטרית (צילום: חדשות 2)
השר שטרית | צילום: חדשות 2

שר הפנים, מאיר שטרית, אומר כי קדימה תעדיף לשבת באופוזיציה על פני הצטרפות לממשלת ימין קיצוני. את הדברים אמר שטרית הבוקר בראיון לגלי צה"ל.

"אנחנו עושים כל מאמץ להקים את הממשלה בראשות לבני, היא זכתה במספר המנדטים הגדול ביותר", אמר השר שטרית, "היה ולא נצליח במאמץ הזה, אנחנו לא רוצים להיות המלבינים של ממשלת ימין. אני חושב שאין לנו שום לגיטימציה להלבין ממשלת ימין". שטרית סבור כי ממשלת ימין קיצוני לא תחזיק מעמד אפילו שנה.

שר הפנים מאמין כי ניתן להקים ממשלת אחדות המורכבת משלושת המפלגות הגדולות - קדימה, העבודה והליכוד. שטרית מציע קואליציה בשיתוף עם העבודה, למרות שזו הודיעה כי תשב באופוזיציה, מאחר והוא סבור כי אם לבני תהיה זו שתרכיב את הממשלה - לא תהיה למפלגתו של אהוד ברק בעיה להצטרף.

שטרית מציין עוד כי קדימה תצטרף לממשלת נתניהו רק אם גם מפלגת העבודה תהיה שם ובהתאם לקווי היסוד של ממשלה כזאת. "אם קווי היסוד שלה אינם קווי יסוד של שלום, קדימה לא יכולה להיות שם. אם היא תהיה שם היא תימחק מהמפה הפוליטית", אמר. "אנחנו עזבנו את הליכוד כדי לעשות שלום, אז עולה בדעתו של מישהו שנתמוך בממשלה שהולכת נגד שלום. כשעמדות הליכוד הם נגד מדינה פלסטינית איך אפשר להיות בממשלה כזאת מבחינתנו?"

מוכנים לוותר על כיסא

לדברי שטרית, קדימה לא מפחדת להיות באופוזיציה: "לפעמים עדיף לשבת באופוזיציה ולוותר על כיסא או שניים ולהיות מאופקים, מאשר לשבת בשלטון".

שר הפנים מציין כי ממשלה שתוביל קדימה תהיה ממשלה שקווי היסוד שלה הם שלום, ואפשרי מבחינתו שליברמן יצטרף לממשלה כזאת במידה ויתמוך בקווי היסוד שלה.

למרות הרוב שהשיג גוש הימים, שטרית מאמין שניתן להקים ממשלה בראשותה של לבני במידה וש"ס תצטרף לממשלה. "אם ש"ס תחליט שהיא מצטרף ללבני ולא לליברמן כל התמונה משתנה מקצה לקצה", אמר השר והוסיף "ש"ס יכולה למלא תפקיד מרכזי של ממליך מלכים - לכאן או לכאן".