תאריך יש – ממשלה עדיין לא: יו"ר קדימה ציפי לבני הודיעה הערב לנשיא המדינה כי ביום ראשון הקרוב תיפגש איתו. מה תגיד לבני לנשיא? את זה גם היא כנראה עוד לא יודעת, אבל בפניה עומדות שתי אפשרויות: הצגת ממשלה חדשה או החזרת הזכות להקים ממשלה והליכה לבחירות.

"ביום ראשון אני מתכוונת ללכת לנשיא ולומר לו האם אני מקימה ממשלה או שהולכים לבחירות", אמרה הערב לבני בכינוס סיעת קדימה. "זה נכון להרכיב ממשלה".

לא מן הנמנע כי ההחלטה הזו של לבני, ויותר מזה – פרסומה, נועדו להפעיל לחץ על השותפות הקואליציוניות האפשרויות שעדיין מתנדנדות, ובראשן ש"ס.

ומהצד השני גם מפלגת הגמלאים עושה הערב שרירים ללבני. צוות המו"מ של המפלגה ביטל את הפגישה שהייתה אמורה להתקיים היום עם אנשי קדימה. "הטיוטה שקיבלנו מאנשי לבני מוכיחה כי ציבור הגמלאים אינו עומד בראש מעינייה של ראש הממשלה המיועדת", הסביר יו"ר הגמלאים השר רפי איתן את ההחלטה.

בגמלאים דורשים מקדימה להחיל את חוק הסיעוד אשר יבטיח את הביטוח הסיעודי לכל אזרחי המדינה. בנוסף דורשת המפלגה את הגדלת והצמדת קצבאות הזקנה לשכר הממוצע במשק.

"קדימה עסוקה בלטפח את כבודו של יו"ר מפלגת העבודה, בזמן שהחולים הסיעודיים ומשפחותיהם קורסים תחת העלות השערורייתית הכרוכה באשפוזם", אמרו גורמים בגמלאים. "אנו קוראים לציפי לבני לקחת אחריות ולהטיל את כל כובד משקלה לטובת אוכלוסיית הקשישים. הדבר יביא להמשך שיתוף פעולה פורה בין המפלגות".

הווידאופדיה: מפלגת הגמלאים