לח"כ צחי הנגבי, מהח"כים הבכירים של קדימה, יש את התשובה לשאלה שמטרידה את המערכת הפוליטית ואת עם ישראל כולו מאז הבחירות – ציפי או ביבי? "לבני ונתניהו צריכים לשבת ביחד", אמר הערב בראיון לתכנית פגוש את העיתונות. "בלי ממשלת אחדות מדינת ישראל תהיה בפני שוקת שבורה".

ח"כ הנגבי הבהיר כי למרות ששני ה"מנצחים" בבחירות לא מוכנים לשתף פעולה להקמת ממשלה ורוצים לעשות זאת לבד, אין להם אפשרות כזאת. "זו החלטה (על מי להטיל את הממשלה) שהנשיא צריך לקבל, ולדעתי קל לו לקבל את ההכרעה, כי גם אם ייתן לציפי לבני להרכיב ממשלה, לא נוכל לכונן אותה בלי הליכוד", אמר.

לכן, אמר ח"כ הנגבי, ללבני ולנתניהו אין ברירה אחרת אלא לשנות גישה. "נדרש ויתור משמעותי של שני המנצחים של שתי המפלגות הגדולות – הליכוד וקדימה", אמר. "נתניהו ולבני, שניהם, חייבים לעשות ויתור על המשאלות שהיו להם עד הבחירות. ביבי ולבני יישבו ביחד ויצטרכו לוותר".

ליברמן יודע – אנחנו לא

ח"כ ראובן (רובי) ריבלין מהליכוד הבהיר את עמדת מפלגתו נכון לרגע זה. "אנחנו רוצים להגיע להבנות בתוך המחנה הלאומי, ואיתן נוכל לפנות לקדימה", אמר. "בלי רוטציה".

צחי הנגבי רובי ריבלין וסטס מיסז'ניקוב באולפן (צילום: חדשות 2)
הנגבי, ריבלין ומיסז'ניקוב | צילום: חדשות 2

ח"כ ריבלין קרא שלא לגרור את המו"מ לאורך זמן. "גם איווט (ליברמן) וגם סטס (מיסז'ניקוב) יודעים שלא כל רצונותיהם יתמלאו".

ח"כ סטס מיסז'ניקוב מישראל ביתנו אמר כי חבריו "לא מטילים וטו על אף מפלגה, בניגוד למפלגות אחרות שקראו לנו שטן. אנחנו נהיה שותפים בכירים בקביעת קווי הייסוד".

מיסז'ניקוב עדכן כי המפלגה בראשות אביגדור ליברמן כבר החליטה על מי להמליץ לנשיא להטיל את הרכבת הממשלה, "אבל נודיע אותה קודם לנשיא", אמר.