לאן תלך קדימה – לאופוזיציה או לקואליציה? השר חיים רמון התייצב הערב באולפן "פגוש את העיתונות" כדי לנסות לענות על השאלה הזו. "אם תקום ממשלה מאוחדת, אז כולנו ננצח", אמר רמון. "אם תקום ממשלה צרה - זו תהיה צרה לישראל".

רמון אמר כי הוא מקווה ש"נתניהו יבין שקדימה שותפים טבעיים, ולא ש"ס ויהדות התורה, יהיה על מה לדבר. מהיום הראשון אמרנו שלא נוכל להקים ממשלה בלי הליכוד, והליכוד לא יכול להגיע לממשלה בת קיימא בלי קדימה".

"אין לנו שום עקרון של אופוזיציה, אלא האם הדרך שהבטיחה לבני וקדימה תוכל לבוא לידי ביטוי", הבהיר רמון את עמדתה הרשמית של מפלגתו. "נתניהו אומר לא ולא לא בתחום של דת ומדינה כי הוא שבוי בידי ש"ס והימין הקיצוני. אם הוא ישתחרר מהשבי הזה, נוכל להקים ממשלת אחדות".

נתניהו קורא ללבני

אתמול הטיל נשיא המדינה שמעון פרס את מלאכת הרכבת הממשלה על יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, שעליו המליצו 65 חברי כנסת (לעומת 28 חברי קדימה בלבד שהמליצו על היו"ר שלהם ציפי לבני).

"אני מקבל את המטלה שהטלת עלי בענווה ובתחושה עמוקה של כובד האחריות המוטלת עלי", אמר אתמול נתניהו. יו"ר הליכוד קרא מבית הנשיא ליושבי הראש של קדימה והעבודה להצטרף אליו. "אני פונה קודם כל ללבני ולברק: בואו נשלב ידיים", הכריז נתניהו. "אני מבקש להיפגש איתכם ראשונים ולדון יחד אתכם על ממשלת אחדות רחבה למען העם". כבר מחר ייפגשו לבני ונתניהו לפגישה בנושא.

בליכוד רוצים ממשלת אחדות, אבל נתקלים בסירוב של לבני, שהכריזה כי תלך לאופוזיציה. "דרכו של נתניהו תגרום נזק ולא תוליך את ישראל למקום שבו היא צריכה להיות", הסבירה יו"ר קדימה. אולם במפלגתה של לבני ישנם קולות נגדה, ובעד הצטרפות לקואליציה".

הווידאופדיה: בנימין נתניהו

הווידאופדיה: ציפי לבני