ביבי וחברים מחממים את הגרון, הערב  (צילום: חדשות)
ביבי וחברים מחממים את הגרון, הערב | צילום: חדשות

מפגן כוח בליכוד: קרוב למאה מתמודדים הולכים להתמודד על מקום בכנסת הבאה, את רובם אפשר היה לראות היום בחגיגה של מרכז הליכוד, כולל כל הסממנים המוכרים מפעם – הג'ינגל, הבלונים, ואפילו הנקניקיות.

לפחות לפי הסקרים, מסתמן שיהיה מקום כמעט לכל המצטרפים החדשים כמו גם לחברי הכנסת הישנים. יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, אמר בנאומו כי "אחרי הבחירות, אם אנצח – אקים ממשלת אחדות לאומית". נתניהו הוסיף ואמר כי "במהלך מערכת הבחירות יוציאו עלינו הרבה דברים מהבוידעם, כדאי שתתכוננו".

"אזרחי ישראל מצפים היום למנהיגות חדשה ולדרך חדשה", הוסיף נתניהו, "ידידיי – בעוד שלושה שבועות נעמיד בפניהם את הנבחרת הטובה ביותר להנהגת ישראל. ננהל מערכת בחירות עניינית וחיובית ונציג את המדיניות שלנו בביטחון, בשלום, בכלכלה, בחינוך, בביטחון הפנים ובכל תחום מרכזי של חיי המדינה. אנחנו לא רק מדברים, אנחנו עושים. אנחנו באים עם קבלות של הצלחה ותוכנית ברורות לעתיד".

המצטרף החדש-ישן לליכוד, בני בגין, התקבל בתשואות חמות. "ב-15 השנים האחרונות ממשלות העבודה וקדימה ערכו שני ניסויים מדיניים בישראל: תהליך אוסלו וההתנתקות - שניהם במתכונת דומה, כמעט זהה", אמר בגין בנאומו. "בהתחלה מפריחים תקוות גדולות עד לב השמיים ואחר כך מתעלמים מאזהרות. אחר כך אומרים שאנחנו יודעים לקחת סיכון מחושב. אחר כך מתברר שאין להם שום מושג איך לחשב את הסיכון".