מתכונן ל-4 שנים באופוזיציה? אהוד ברק
בדרך לאופוזיציה. אהוד ברק | צילום:

יו"ר העבודה, אהוד ברק, הודיע הבוקר רשמית כי מפלגתו לא תמליץ על ציפי לבני לראשות הממשלה, ותעדיף לא להמליץ על איש. ברק הוסיף כי בכוונתו להוביל את העבודה לאופוזיציה.

"הבוחר אמר את דברו", אמר ברק בישיבת סיעת העבודה, "התמונה ברורה ואנחנו הולכים לאופוזיציה. התמונה גם סבוכה ומטרידה כאשר ישראל ביתנו היא זו שתמליץ על רה"מ בישראל. עומדת לפנינו האפשרות היחידה - והיא לא להמליץ על אף אחד לראשות הממשלה".

"צודק מי שאומר שעשינו שגיאות, וטועה מי שמספיד אותנו", הוסיף ברק, "לעבודה יש מסורת מורשת ושורשים עמוקים. בכוונתי להוביל את המפלגה, אינני נרתע או חושש, יש לנו את היכולת להחזיר את המפלגה למרכז המפה הפוליטית".

נשיא המדינה, שמעון פרס, ממשיך היום בהתייעצויות עם נציגי הסיעות בכנסת, בדרך להכרעה על מי להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה. אתמול, אחרי שקיבל לידיו את תוצאות הבחירות הרשמיות, נפגש פרס עם נציגי שתי הסיעות הגדולות. נציגי קדימה המליצו לו להטיל את המלאכה על היו"ר שלהם, ציפי לבני. הליכוד, מאידך, המליץ על בנימין נתניהו.

"אני מודע לכובד האחריות המוטלת עלי ואפעל מתוך תחושת מחויבות עמוקה למען אזרחי ישראל", אמר אתמול הנשיא. "אני סמוך ובטוח שתיווצר שותפות ברוכה, שטובת המדינה לנגד עיני כולם".