"אני מאמינה שאני היחידה שיכולה לעמוד בראש ממשלת אחדות עם ביבי וברק, כשאני במרכז" – כך אמרה הערב יו"ר קדימה, השרה ציפי לבני, בשיחה עם בני נוער בקן הצופים בירושלים, במסגרת האירועים לציון 72 שנים לתנועת הצופים.

את דבריה פתחה שרת החוץ לבני במחמאה קטנה - או אולי עקיצה קטנה כלפי מערכת החינוך: "מה שאתם מקבלים מתנועת הצופים זה יותר ממה שמקבלים בבית הספר, צריכים לתקן למעשה את בתי הספר אבל זה נושא אחר כשאהיה ראש ממשלה", לדבריה.

בהמשך הכריזה לבני כי כל מי שיש לו את היכולת להצביע "חייב, חייב, חייב להצביע, על מנת לשנות את פני המדינה". לבני הוסיפה  כי "החוסן הלאומי של מדינת ישראל קיבל ביטוי מדהים במבצע עופרת יצוקה, כולנו ידענו שאין ברירה, שזה מבצע שצריך לעשות, ראיתי את זה במשפחות הפצועים ובשכולות. זה נפלא, מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה רק בתקופה של התקפה או תגובה, אנחנו כולנו מתחברים לציונות, להקמת המדינה, כולנו מתחברים לתמונה של הצנחנים שבוכים בכותל. זה מסוג הדברים שמשותפים לכולנו".

"קדימה היא מפלגת מרכז, מרכז לא במובן של וואקום בין ימין לשמאל, אלא מרכז במונחים פוליטיים, שמטרתו לקדם את המטרות והערכים של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית בלי התנגשות", אמרה יו"ר קדימה. "אדם לא צריך לבחור בין שלום לבין ביטחון, אפשר לקדם שלום עם המתונים וכאשר אנחנו מקדמים תהליך שלום אנחנו יכולים לגייס את הממשל האמריקני  לאפשר לנו לעשות מבצעים נגד הטרור כשצריך. אלו דברים שמייצגים את האינטרסים שלנו".

"אני מאמינה שאני היחידה שיכולה לעמוד בראש ממשלת אחדות עם ביבי וברק"

"אני אומרת את זה לפני הבחירות כי אני מאמינה שאני היחידה שיכולה לעמוד בראש ממשלת אחדות עם ביבי וברק כשאני במרכז", הכריזה לבני, "אנחנו מייצגים את מי שבאמצע, מי שנמצא קצת מימין וקצת משמאל כי היא אמורה להיות המכנה המשותף של כלל המפלגות הציוניות במדינת ישראל, אלה שרוצות שלום, אבל מבינות שהמזרח התיכון החדש עוד לא נפל עלינו. ביחד נוכל לשים בצד מחלוקות פוליטיות קטנות ולקדם דברים חשובים".

"מדינת ישראל צריכה להוביל לשם, קדימה שמובילה את הדרך הזאת היא היחידה שיכולה להקים ממשלת אחדות כזאת ואליה מצטרפים נתניהו וברק, כל אופציה אחרת לא מסמנת אחדות או הסתכלות על טובת המדינה כולה", אמרה לבני.

בסוגיית החייל החטוף, גלעד שליט, אמרה שרת החוץ כי "אני אחראית לגורלו של גלעד שליט. אני רוצה שכל אחד מכם יידע שהמאבקים שאנחנו מנהלים כאן הם מאבקים של אין ברירה. הייתי רוצה שכולם יתגייסו לצערי לא כולם, ולצערי לא כולם חוזרים אבל יש מחויבות של ממשלה להחזיר כל חייל הביתה. אתם צריכים לדעת שעושים את כל מה שאפשר".

 

מפלגת העבודה: דברי לבני תלושים מהמציאות

התגובות לדבריה של יו"ר קדימה לא איחרו לבוא. מפלגת העבודה פירסמה הודעה כ דבריה של לבני, לפיהם רק היא יכולה להקים ממשלת אחדות, תלושים מהמציאות. זאת, במיוחד נוכח העובדה שכבר כשלה בהרכבת ממשלה כאשר כל התנאים היו לטובתה. עוד נמסר ממפלגת העבודה כי "ייתכן שלבני כבר מגששת את דרכה לקואליציה עם הליכוד ולכן היא משמיעה דברי רהב שאינם עולים בקנה אחד עם יכולותיה".

הליכוד: דברי לבני מגוחכים

גם הליכוד בראשותו של בנימין נתניהו לא שותק ומפרסם תגובה נחרצת לפיה "דבריה של ציפי לבני מגוחכים, ציפי לבני וקדימה עומדים להפסיד בבחירות בעוד 15 ימים". בליכוד מכריזים כי נתניהו והליכוד הם שירכיבו את הממשלה הבאה- ממשלת אחדות רחבה, שתלך בדרך שונה ואחרת מממשלת קדימה.