השבעתם וכניסתם של חברי הכנסת החדשים הייתה למעשה גם פרידתו של ראש הממשלה אהוד אולמרט מהתואר "חבר כנסת". אולמרט יהא עתה ראש הממשלה הראשון בהיסטוריה הישראלית שאינו מכהן גם כחבר כנסת. "אני מאחל לכם שהקדנציה שלכם תיארך לפחות 4 שנים", אמר אולמרט בטקס קבלת הפנים לאחר ההשבעה. "זה נשמע מובן מאליו אבל המציאות הוכיחה שזה אף פעם לא קרה".

"אני מקווה שתזכו להיות עדים בכנסת הזו לקיומו של שלום", המשיך אולמרט לברך את חברי הכנסת החדשים. "אני מקווה שתעשו את מה שהתחייבתם לעשות. שתמלאו את תפקידכן כל אחד במקומו, כל אחד במעמדו באמונה מתוך מסירות למדינת ישראל".

נאומו של אולמרט היה רצוף הפסקות כשברקע המולה ורעש של האורחים הרבים, דבר שהביא למבוכה רבה לו ולמעמד. "אני זוכר את הפעם הראשונה שבה עמדתי באולם כדי לומר 'מתחייב אני'", אמר אולמרט. "נדמה לי שזה היה לפני כל כך הרבה שנים. יותר שנים מאשר מניין שנותיהם של חלק מחברי הכנסת שהתחייבו היום אמונים".

נפרדים מדליה איציק: "מי שלא יכול לשתוק שפשוט ייצא"

דליה איציק. פורשת (צילום: אימג'בנק  -gettyimages)
דליה איציק. רק חברת כנסת | צילום: אימג'בנק -gettyimages

טקס קבלת הפנים היה גם הפרידה הרשמית של הכנסת מהיושבת ראש דליה איציק. "מי שלא יכול לשתוק שפשוט יצא", הזכירה לכולם איציק שהיא אמנם כבר לא יושבת ראש של הכנסת אבל היא עדיין - דליה איציק. "אם הייתי דליה איציק כבר מזמן הייתי משליט סדר בכנסת", אמר לה אולמרט, "אבל אני לא דליה איציק". כמתנת פרידה קיבלה איציק לא פחות מאשר מה שהכי מייצג אותה: הפטיש שעמו זרעה אימה במשכן.

"הכנסת יקרה לי מאד", סקרה איציק את פעילותה, וגם לא שכחה להזכיר (רמז לבאות?) כי "למשך חצי שנה מלאתי אף את תפקיד נשיא המדינה בפועל". גם בנאומה האחרון כיושבת ראש דאגה איציק לשמור על השקט. "אפשר סדרן שיוציא את המפריעים החוצה?", שאלה. אכן, יושבת ראש הכנסת תחסר לכולנו.