הפוליטיקאי המחוזר ביותר בימים האחרונים, אביגדור ליברמן, היטה את כף המאזניים והכריז: אנחנו עם נתניהו, אבל מיד סייג את דבריו - וקבע כי חייבת לקום ממשלת אחדות לאומית.

ליברמן המליץ הבוקר לנשיא המדינה שמעון פרס על יושב ראש הליכוד כמי שצריך להרכיב את הממשלה הבאה של ישראל, אך לא בלי להסתייג. "אנחנו ממליצים על נתניהו, רק במסגרת של ממשלה רחבה", אמר ליברמן לנשיא ונימק את החלטתו בכך ש"ממשלה המורכבת משש מפלגות תהיה במלחמת הישרדות ולא תוכל להוביל מהלכים מרכזיים".

ליברמן קרא לשני המועמדים, לבני ונתניהו, להחליט על קווי יסוד ועקרונות משותפים. "ביבי צריך להתרגל לדבר על ממשלה רחבה ולבני צריכה להתרגל שלא מדברים על רוטציה, יש בזה אלמנט של אי יציבות והניסיון הקודם לא הוכיח את עצמו", אמר ליברמן.

צריך לוותר קצת על היוקרה

בצאתו מבית הנשיא אמר יו"ר ישראל ביתנו כי החלטתו להמליץ לנשיא על נתניהו ועל ממשלת איחוד של שלוש המפלגות הגדולות, נובעת מהמצב בו נמצאת ישראל כיום. "נוכח האתגרים מבית ומבחוץ כל אחד חייב קצת לוותר על האמביציה שלו ועל היוקרה", הסביר ליברמן.

ליברמן עוד הוסיף כי תשובות שתי המפלגות שקיבל במהלך המשא ומתן לא סיפקו אותו ואת אנשיו. "לא נסכים שלמישהו יהיה זכות וטו על שיטת הממשל וברית הזוגיות", טען ליברמן. "אנחנו בניגוד למפלגת שינוי נהיה מפלגה שמכבדת את ההלכה והמסורת, אבל מדינה צריכה לתפקד על פי מוסדותיה הרשמיים לכן אנחנו מצפים שיהיו מקצה שיפורים בנושא".