השר אטיאס: ביקורת משני הצדדים. ארכיון (צילום: חדשות 2)
אטיאס, המרוויח הגדול ברשימה | צילום: חדשות 2

בלי פריימריז, בלי ריצה בכל רחבי הארץ - מועצת חכמי התורה, בראשות הרב עובדיה יוסף, קבעה הבוקר את רשימת ש"ס לבחירות לכנסת ה-18. מי שקטף את פירות הצלחת הכהונה האחרונה הוא שר התקשורת אריאל אטיאס, שזינק מהמקום החמישי אל המקום השני המכובד.

במקום הראשון ממוקם, כצפוי, יו"ר התנועה, שר התמ"ת אלי ישי. ישי נשאר כפי שהוצב בבחירות הקודמות. אחריו כאמור אטיאס שגזר הרבה דבוידנדים במסגרת תפקידו כשר התקשורת וקודם למקום השני ואולי גם כמחליף פוטנציאלי בבוא היום ליו"ר התנועה.

במקום השלישי שובץ השר לענייני דתות, יצחק כהן. במקום הרביעי ח"כ אמנון כהן ובמקום החמישי ח"כ משולם נהרי. ח"כ יעקב מרגי קודם גם הוא אל קידמת הרשימה ועתה הוא עומד במקום השישי לעומת המקום העשירי בו היה ממוקם ברשימה הקודמת.

שאר חברי הרשימה:

7. ח"כ דוד אזולאי
8. ח"כ יצחק וקנין
9. ח"כ ניסים זאב
10. ח"כ חיים אמסלם
11. נציג העדה הגרוזינית - ח"כ אברהם מיכאלי
12. נציג העדה האתיופית - ח"כ מזור בהיינה
13. הרב ישראל כהן
14. עמי ביטון
15. אורן מלכה

יו"ר ש"ס אלי ישי, ארכיון (צילום: חדשות)
יו"ר ש"ס, אלי ישי | צילום: חדשות

ברשימה הנוכחית ניתן לראות מעט מאוד חילופי כיסאות, אך לאו דווקא שינויים מרעישים כמו שנעשו בש"ס לקראת בחירות 2003, אז רבים מהחברים במפלגה איבדו את מקומם או את מעמדם. אבל בניגוד לעבר, צילו של אריה דרעי לא מרחף מעל הרשימה ואין בה את תומכיו המובהקים.

בעצרת פתיחת קמפיין הבחירות של ש"ס שהתקיימה לפני כחודש וחצי הכריז יו"ר התנועה ישי כי מפלגת ש"ס תזכה לח"י (18) מנדטים בבחירות הקרובות. עם זאת, על פי הרשימה המונה 15 חברים נראה שגם בש"ס העריכו מחדש את המפה הפוליטית. או שאולי אלה הסקרים המבשרים תוצאה סבירה ותו לא, שהורידו את הערכות המפלגה לקרקע קצת יותר מציאותית.