למרות שיו"ר קדימה, ציפי לבני, חוזרת ואומרת שאין להכניס את עניינו של גלעד שליט למערכת הבחירות, היא חוזרת ומתייחסת לנושא בכל הזדמנות. לבני התייחסה היום, שוב, לסוגיית החייל החטוף במפגש עם תלמידים בבית הספר אליאנס בחיפה.

"כל חייל צריך לדעת שצריך לשרת בצבא כי ישראל נלחמת על קיומה, מאבק הקשור לכולנו. ההחלטות על מבצע מתקבלות על ידי ראש הממשלה, שר הביטחון והצבא", אמרה לבני לתלמידים. "כל חייל שתפגשו והמפקד מעליו עד הרמטכ"ל וראש הממשלה, כל אחד אחראי לכם ולהחזיר אתכם הביתה בשלום. זו אחריות שלי כשרה וכראש הממשלה".

לבני הוסיפה: "שני דברים שסירבתי לעשות עד עכשיו, למרות הבחירות - אני לא מכניסה את עניינו של החייל החטוף גלעד שליט למערכת הבחירות, זה נורא שהעניין יהפוך במדינה לפוליטי - מי דואג ומי פחות. הדבר השני, אני לא מנהלת משא ומתן עם החמאס בתקשורת. החמאס הוא ארגון קיצוני, נוראי המסרב להכיר בקיומינו. לא אנהל איתם משא ומתן פומבי".

"אתם צריכים לדעת, וכך גם כל חייל- שזו המחויבות שלנו. הבנתי שלציבור נדמה שזו שאלה של רוצים או לא רוצים, תחושה של חוסר אכפתיות. אני אומרת, אכפת. לכולנו. יש אפשר ואי אפשר וזו התשובה הנכונה, המלאה, האמיתית והערכית. אני רוצה שעם התחושה הזו תלכו לצבא כי אחרת זה עלול לפגוע בביטחון הלאומי והחברתי של ישראל".

לבני סיפרה לתיכוניסטים מדוע היא מגיעה לתיכונים ברחבי הארץ. "אני עוברת בין בתי ספר כדי לשתף אתכם במה שחשוב בעיניי ולשמוע מה יש לכם להגיד", אמרה. "יש פוליטיקאים שמחליטים לשתוק לפני הבחירות ולעמעם את המסר. אני החלטתי לפעול בדרך הפוכה כיד לחשוף את עצמי ואת מה שאני מאמינה בו".

אתמול נפגשה לבני עם תלמידים בגימנסיה העברית בהרצליה.