מפלגת הירוקים הציגה היום את רשימתה לכנסת, שכמו מפלגות אחרות, כוללת גם היא כמה כוכבים תקשורתיים. מסיבת העיתונאים התכנסה באופן ספק אירוני, ספק מכוון, במועצה לישראל יפה הממוקמת סמוך לירקון, המקום שהפך לסמל של זיהום והזנחה.

את מסיבת העיתונאים פתח היו"ר פאר ויסנר בהצגת האנשים שירוצו עימו לכנסת בבחירות הקרובות.
"אנחנו מציגים רשימה של אנשים איכותיים", אמר, "שיקדמו את נושאי איכות החיים והסביבה למקום גבוה יותר בסדר העדיפויות של המדינה".

אחרי היו"ר ויסנר, עומד ברשימה אילן שלגי, שכיהן כשר להגנת הסביבה בזמן שמפלגת שינוי כיהנה בכנסת. "לשלגי פעילות ענפה בתחומים הסביבתיים", אמר ויסנר, כשהוא מתכוון לתפקידי חבר השדולה למען הסביבה וחבר המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל.

וטרינר ועיתונאית בדרך לכנסת

אחרי שלגי הוצבה ברשימה העיתונאית אריאלה רינגל-הופמן, כתבת ידיעות אחרונות. מתוקף תפקידה כעיתונאית, עסקה הופמן בנושאים ירוקים. את המקום הרביעי תפס הווטרינר המפורסם, רפי קישון. "אני אשמש פה לבעלי החיים בכנסת", אמר קישון בנאומו. "אני לא מוכן שיתקעו לקופים עפרונות בעיניים בשביל לחקור אם זה מתסכל אותם".

במקום החמישי הוצב אברהם פורז, שכמו שלגי, גם הוא פליט מפלגת שינוי. בחירתו של פורז אמנם נראית תמוהה, מאחר ואת רוב פעילותו בכנסת ריכז סביב נושא התקשורת, אך בנאומו טרח להסביר את עצמו: "התחברתי לנושאים הירוקים כאשר הסבירו לי על כלובי הדגים באילת. לאחר שהבנתי את הנזק שהם עושים פעלתי להוצאתם". עוד הוסיף הח"כ לשעבר כי הוא מתכוון לפעול להארכת שעון הקיץ: "רק בישראל שעון הקיץ כל כך קצר ויש לכך השלכות סביבתיות חמורות". אמר.

לראשונה מאז הוקמה, יש למפלגת הירוקים סיכוי ריאלי להיבחר, כאשר היא רוכבת על הטרנד הירוק בעולם. ביטוי ראשון לכך בלט בבחירות המוניציפליות כאשר הצליחו להכניס 48 חברי מועצה ב-22 רשויות שונות בישראל.