הבחירות ממש בפתח, ולקראת הישורת האחרונה פנינו לגרפולוג איילון בן יוסף, על מנת לנתח את כתבי היד של ראשי המפלגות הגדולות, ולנסות ולראות מה הם עשויים להעיד על אישיותם של המועמדים.

מכתב ידו של יו"ר מפלגת העבודה ושר הביטחון, אהוד ברק עולה כי הוא אדם שיטתי, כוחני ופרפקציוניסט. ברק הוא אדם עם פאסון, שחשוב לו מאוד כיצד הוא נתפס בעיני אחרים. שר הביטחון הוא איש של כבוד, אך גם אדם רגיש שיודע לדבר לב אל לב ולהקשיב. עם זאת, הוא יודע לעשות הכל כדי להפוך זאת בסופו של דבר לתועלת שלו.

יו"ר הליכוד בנימין נתניהו חותם את שמו גם באנגלית וגם בעברית. משמעות הדבר היא שהוא יודע למנף את עצמו היטב, ולפנות לכל סוגי האוכלוסייה. ביבי הוא אדם כריזמתי, בעל ביטחון עצמי שיודע שגם אם הוא יפול - הוא תמיד ידע איך לצאת מזה. פוליטיקאי במלוא מובן המילה. גם אם כועסים על ביבי, הוא יודע איך לצאת מזה בצורה טובה. ביבי יודע להעלות בחכתו את מי שהוא צריך.

לבני רגישה, ליברמן תחרותי

מכתב ידה של יו"ר קדימה ושרת החוץ, ציפי לבני לבני ניכרת דמות ה"מנהלת". היא אדם שיודעת לשתף פעולה, אך למדה לאחרונה היא צריכה לשים גם את הדגש על עצמה. היא עדיין לא בדיוק יודעת איך להתעמק ולהפנות את הדברים כך שיתנהלו כמו שהיא רוצה - אבל לפחות היא מכוונת לשם. לבני אדם רגיש, בעלת חלוקת קשב, ומצליחה לעשות כמה דברים במקביל. אישיותה מאוד גברית וחזקה, והיא ממוקדת מטרה.

בכתב ידו של יו"ר ש"ס אלי ישי אפשר לזהות איש חברתי, שמצליח להתחבר לרובד נרחב של האוכלוסייה. עם זאת, הוא נתפס גם כאדם שממנף את האנשים שהוא מכיר לתועלתו אחרי שהוא מתחבר אליהם. יש לו נגיעה כוחנית, הוא צריך לדעת לאן הוא הולך כל הזמן, וברגע שהוא מרגיש שהוא עלול להיות במקום שהוא אינו רוצה להגיע אליו - הוא חוזר אחורה. בתקופה הנוכחית הוא איש שהביטחון העצמי שלו מתגבש ומתממש. מסימני הקריאה הרבים המופיעים בכתב ידו, עולה כי הוא אדם שמחפש כל הזמן תוצאות.

גם את כתב ידו של יו"ר מפלגת "ישראל ביתנו", אביגדור ליברמן פיענח בן יוסף. ליברמן נתפס כאיש חד ותחרותי. עם זאת, הוא אדם רגיש מאוד, שנראה כמי שבעל "נפש של אפרוח בגוף של פיל". ליברמן הוא איש משפחה, אך כלפי חוץ הוא מוציא את הקוצים עד הסוף. אדם אינטליגנטי שמצליח להזדהות עם מצבים בקלות.