עם שירת התקווה הסתיים יום ארוך ומפרך במפלגת הליכוד. ח"כ גדעון סער התברג למקום הראשון בפריימריז לרשימה של המפלגה, וניצח בהפרש ניכר של 15% על מקום 2 ברשימה, ח"כ גלעד ארדן. ח"כ רובי ריבלין במקום השלישי, בני בגין במקום הרביעי, ח"כ משה כחלון במקום החמישי, סילבן שלום 6 והרמטכ"ל לשעבר משה בוגי יעלון במקום ה-7. משה פייגלין, יריבו של נתניהו מצד ימין, הגיע לפי הפרסום למקום 19.

מספר 1 האמיתי ברשימה הוא, כמובן, היו"ר בנימין נתניהו - ולכן כל המקומות הם למעשה מקום אחד למעלה: גדעון סער שני וגלעד ארדן שלישי. נתניהו אמר על בימת הנואמים, לצד הרשימה החדשה שלו, "זו הנבחרת הטובה ביותר שמפלגה כלשהי יכולה להעמיד במדינה שלנו". יו"ר הליכוד הוסיף כי "לצערנו, רבים לא הצביעו בגלל הקשיים הטכניים של ההצבעה הממוחשבת. למרות זאת, מצביעי הליכוד גילו אחריות אזרחית עילאית ואני מצדיע להם".

פייגלין אמר עם כניסתו לאולם בגני התערוכה בתל אביב כי "אני מבקש להודות לאלפי מצביעים שלמרות כל הנסיונות לא לאפשר להם להצביע, הגיעו להצביע. הייתה כאן ממש מסירות נפש. לאלה שהצליחו להצביע אני מודה. מה שראינו היום זה שהליכוד, והרוח העממית של הליכוד פתחה את ידיה ואמרה למחנה הלאומי הרחב - בואו והצטרפו לליכוד. אנחנו רוצים את פייגלין בליכוד".

נבחרת הליכוד החדשה (צילום: החדשות 2)
נבחרת הליכוד החדשה | צילום: החדשות 2

גורמים רשמיים בליכוד הביעו הלילה שביעות רצון מהרשימה המתגבשת בדרך לבחירות ארציות. אותם גורמים גם בירכו על "דחיקתו של משה פייגלין לעשירייה השנייה ברשימה". אחוז ההצבעה עמד עם סגירת הקלפיות על 50%, 48,458 מתפקדים הגיעו להצביע.

אופיר אקוניס, לשעבר יועצו התקשורתי של בנימין נתניהו ומקורב אליו כבר יותר מעשר שנים, ניצח במשבצת של נציג תל אביב ברשימה. "אני חושב שהנאמנות שלי לנתניהו במשך כל השנים השתלמה והוכחה הערב הזה", אמר.

כל השמות

1- גדעון סער, 2- גלעד ארדן, 3- רובי ריבלין . 4- בני בגין. 5 - משה כחלון. 6 - סילבן שלום. 7 - משה בוגי יעלון. 8 - יובל שטייניץ. 9 - לאה נס. 10 - ישראל כץ. 11 - יולי אדלשטיין. 12 - לימור לבנת. 13 - חיים כץ. 14 - יוסי פלד. 15 - מיקי איתן. 16 - דן מרידור. 17 - ציפי חוטובלי. 18 - גילה גמליאל. 19 - משה פייגלין. 20 - זאב אלקין. 21 - יריב לוין. 22 - ציון פיניה. 23- מיקי רצון. 24 - איוב קרא. 25 - דני דנון. 26 - כרמל שמע. 27 - אופיר אקוניס. 28 - אהוד יתום. 29 - אלליה דמסו. 30 - יצחק דנינו. 31 - דוד אבן צור. 32 - קטי שטרית. 33 - מירי רגב. 34 - שגיב אסולין. 35 - בועז העצני. 36 - גיא יפרח. 37 - אסף חפץ. 38 - יחיאל לייטר. 39 - קרן ברק. 40 - דני בן לולו. 41 - עוזי דיין.

סערה במרכז הליכוד? (צילום: - יוסי זילברמן)
הבמה הריקה בגני התערוכה (חדשות 2) | צילום: - יוסי זילברמן
ההצבעה עוכבה בשעתיים

המזל הרע של הפריימריז במפלגת העבודה נמשך גם בבחירות המקדימות לליכוד: לאחר שורה של תקלות שנמשכו מהבוקר ברחבי הארץ, בשילוב עם תקלות טכניות במערכת ההצבעה ותורים ארוכים מאוד בקלפיות - סוף סוף נסגרו הקלפיות בפריימריז לליכוד. אמש הכריזו בוועדת הבחירות כי יאפשרו למתפקדי הליכוד עוד שעתיים להצביע בפריימריז.

בהנהלת המפלגה שקלו מוקדם יותר האם להאריך את שעות ההצבעה, או אפילו לאפשר למתפקדים להצביע גם מחר. במשך שעות שרר חוסר וודאות סביב הנושא, בזמן שהנהלת המפלגה דנה עם שופטי ועדת הבחירות. בסופו של דבר הוחלט לאפשר להצביע עד אחת בלילה - ולא עד 23:00, אז היו אמורות הקלפיות להיסגר.

"אין ספק שלמערכת האלקטרונית יש עוד הרבה כדי להשתפר", אמר הערב יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, בתום פגישה עם הנהלת המפלגה בגני התערוכה. נכון לשעה 22:00 אחוז ההצבעה בבחירות המקדימות עמד על 42%.

בליכוד מתנצלים

מנכ"ל הליכוד גדי אריאלי אמר לחדשות 2 באינטרנט כי "אני מתנצל בפני המצביעים שלא הגיעו עקב התורים הארוכים, וקורא לשאר המתפקדים להצביע ולממש את זכותם היום". המפכ"ל לשעבר אסף חפץ אמר כי "לא הייתה פאשלה, אבל כנראה לא העריכו שזה ייקח כל כך הרבה זמן. נקווה שימצאו את הפתרון. הייתי בקלפיות רבות וראיתי תורים ארוכים, כנראה שההקלדה היא יותר מדי מורכבת ומסובכת".

תורים בבנייני האומה בי-ם- פריימריז ליכוד (צילום: חדשות 2)
תור בבנייני האומה (חדשות 2) | צילום: חדשות 2

משה פייגלין, הדמות הימנית בליכוד והמתחרה של היו"ר הנוכחי אמר לאחר היוודע הדחייה כי "השינוי הזה לא בא לטובתי, ביבי משנה את הכללים ולא בפעם הראשונה".

תקלה חמורה באזור ירושלים עיכבה את פתיחת הקלפיות אמש ביותר משעה וחצי. טרקטור שפגע בכבל תת קרקעי של בזק באזור מושב מסילת ציון קרע אותו, והדבר גרם להפסקת התקשורת בכל האזור, כולל אינטרנט וטלפונים.

לאורך היום זרמו למטה הבחירות של המפלגה תלונות רבות על המערכת הממוחשבת של ההצבעה. לטענת המתפקדים, ההצבעה איטית ומסובכת ביותר, וכנראה שחלק מן ההצבעות בכלל לא נקלטו במערכת.