שרת החוץ והמתמודדת לראשות הממשלה, ציפי לבני, ניצלה את מזג האוויר הקיצי שנחת הבוקר על תל אביב לסיור בנמל תל אביב ולמפגש עם פעילים צעירים.

"מסע נישוק תינוקות", כך נקרא בארצות הברית השלב בקמפיין בו יוצאים המתמודדים לשטח ומתחככים בציבור המקומי, וכך בהחלט היה הבוקר גם אצל לבני: חיבוק ילדים קטנים, לחיצות יד איתנות לפעילים והנחת יד עדינה על כתפי הקשישים הישובים על כסאות גלגלים, כל אלו היו בלו"ז היומי של שרת החוץ.

"אין ספק שציפי זוכה כאן לאהבה", סיפר אביטל סהר מהמטה של לבני, "קודם לכן, כשנכנסה לשוק המקומי פה בנמל, כולם נעמדו ומחאו לה כפיים".

במהלך הסיור ישבה לבני בבית קפה עם פעילים צעירים ודנה איתם על מצב ההשכלה הגבוהה בישראל: "אנחנו מרגישים מבולבלים מהמצב", קבלה אחת הפעילות, סטודנטית למדעי המדינה בבר אילן. "סטודנטים רבים מעדיפים ללמוד במכללות כי הם לא יודעים מה יהיה עם השביתות ומי שרוצה להמשיך באקדמיה לא עושה את זה כי פשוט אין בזה כסף". שרת החוץ הגיבה בהבטחה כי תשקיע יותר משאבים בהשכלה הגבוהה.

במהלך השיחה עם הפעילים הצעירים סיפרה לבני על המעבר מהליכוד לקדימה ועל ההבנה כי היא מכירה בחזון של שתי מדינות לשני עמים:אני זוכרת שהיה את הדיון במרכז הליכוד, אני לא ידעתי מה אריק שרון יעשה, הייתי בארצות הברית, אני חזרתי בטיסה ואז ביקשתי לדבר, ובדרך ידעתי שאני אגיד שהחזון הוא חזון של שתי מדינות לאום- הייתי בטוחה שזה הסיום של הקריירה הפוליטית שלי".

כזכור, בבוקר הראשון לאחר הלילה בו הבינה לבני שלא תצליח להקים ממשלה עם ש"ס, סיפרה לחדשות 2 באינטרנט שהיא שלמה עם המהלךכאשר שאלתי אותה הבוקר אם היא נותרה שלמה עם עצמה כאשר היא רואה את התדרדרותה בסקרים ביחד ליריבה בנימין נתניהו, ענתה שהיא רואה אך ורק את השטח: אנחנו הולכים לנצח בעשירי בפברואר, ואז נרכיב ממשלה שיכולה להוביל את העם הזה, שיכולה להיות ארבע שנים, בלי טובות ובלי תשלומים עם מצע ברור... העניין הוא לא רק לשבת על הכסא, אלא לדעת שאתה בא אליו מתוך יכולת להניע תהליכים, אמרה, ובדבריה לא חסכה את הביקורת על אהוד אולמרט, שחלה הסלמה חריפה ביחסיהם מאז התפטר מכס ראשות הממשלה.