מזוז מול מרזל. קרב פנים אל פנים (צילום: חדשות 2)
מזוז מול מרזל. קרב פנים אל פנים | צילום: חדשות 2

"לוועדת הבחירות המרכזית אין סמכות להתערב בנושא זהות הנציגים של הסיעות בוועדות הקלפי". כך משיב היום השופט בדימוס אליעזר ריבלין יו"ר ועדת הבחירות המרכזית ליועץ המשפטי מני מזוז. במכתב ששלח היום ריבלין הוא למעשה מכשיר את ישיבתו של ברוך מרזל לשמש כחבר בוועדת הקלפי באום אל-פאחם.

מזוז שלח קודם היום בקשה לוועדת הבחירות המרכזית, כדי שתעשה שימוש בסמכותה ותקבע כי פעיל הימין ברוך מרזל לא יוכל לכהן כחבר בוועדת הקלפי באום אל-פאחם. היועץ נימק את בקשתו בשל מה שתיאר "חשש כבד עד ודאות ממשית לפגיעה חמורה בסדר הציבורי, בשלום הציבור ובניהולן התקין של הבחירות".

מרזל, ששמע על הפנייה של מזוז מחדשות 2 באינטרנט, אמר היום: "אני חושב שזה הזוי, מדובר בהתערבות גסה של היועץ המשפטי מני מזוז בתהליך הבחירות". הוא המשיך ותקף: "במקום שמזוז יעשה סדר באום אל-פאחם ובמגזר הערבי, שם פורעים חוק, מאיימים, ומצביעים בשמות אחרים. הוא מעדיף למנוע מאיתנו לעשות את העבודה".

מרזל הדגיש כי הוא מתכוון להגיע בכל מקרה ליישוב ביום הבחירות. "חמור שמדינת ישראל מונעת על ידי מפלגה. מני מזוז הביא לפשיטת הרגל של מדינת ישראל". מרזל גם ניצל את ההזדמנות לעקוץ את אביגדור ליברמן: "הערבים יודעים שאני אטפל בהם הכי טוב, ליברמן רק מדבר - אנחנו עושים, העובדה היא שהם מצביעים לנו".

באום אל פאחם, לעומת זאת, הביעו היום סיפוק מפנייתו של מזוז. "חסכו מכולנו תקריות שאף אחד אינו רוצה בהן", אמר רגא אגבאריה מתנועת. "בני הכפר, שהיה הראשון אשר עמד בפני הסיור של האיחוד הלאומי אתמול בואדי ערה. "זה צעד נכון וחשוב וכולם צריכים לדעת שמרזל לא ייכנס לכפר בכל מחיר. עדיף שזה כך כי זה יחסוך מכולנו תקריות שאף אחד אינו מעוניין בהם כרגע".

האיחוד הלאומי: מרזל יהיה יו"ר הקלפי באום אל-פאחם

השבוע הודיעו באיחוד הלאומי כי בכוונתם למנות את מרזל לתפקיד יו"ר ועדת הקלפי באום אל-פאחם. מרזל עצמו לא מבזבז זמן, וכבר נשלח לקורס מזורז מטעם ועדת הבחירות, שם יעבור הכשרה בכל הקשור להליכי ההצבעה ולמניעת זיופים.

בראיון לחדשות 2 אמר מרזל השבוע: "אני מתכוון לבוא לקלפי, יחד עם עוד חברים ולדאוג שלא יהיו זיופים בחזית הערבית", אמר מרזל והוסיף. "האיחוד הלאומי הציב אותי שם, כדי למנוע זיופים".