מפלגת השמאל החדשה (תמונת AVI: חדשות)
מפלגת השמאל החדשה | תמונת AVI: חדשות

היום בצהריים התקיים כנס ההקמה של תנועת השמאל החדשה, בין המועמדים להיות ברשימת תנועה המשותפת עם מר"צ הם חברי הכנסת לשעבר צלי רשף, מנכ"ל אג'נדה ענת סרגוסטי ופרופסור אביעד קליינברג. אחרי דיונים ארוכים לגבי שם המפלגה החדשה ההערכה כי זה יהיה "מר"צ החדשה".

למפגש הראשון שהתקיים במועדון "צוותא" בתל אביב הגיעו כ-200-300 אנשים שהם המעגל הרחב של התנועה, ביניהם ניתן היה למצוא ידוענים יותר ופחות. בין התומכים שיגיעו הרבה מאוד אנשי תרבות, סופרים ואקדמאים, ביניהם ד"ר אבנר בן-זקן, סביון ליבריכט, יעקב אגמון גילה אלמגור, מושיק ליפץ מהישרדות, שייקה לוי דפנה קינן, א.ב. יהושוע ועוד. בתנועה אומרים כי הידוענים הם חלק מהתנועה, אך לא חלק עיקרי. עם זאת מדגישים כי גם הכוכבים הם כאלה הידועים בזכות העשייה הציבורית והחברתית שלהם.

בפגישה נשאו שורה של נאומים. ניר ברעם הציג מצע רעיוני של התנועה ופורפסור מרדכי קרמניצר הציג את עקרונותיה. עוד מציינים בתנועה כי השינוי הוא לא במצע "העקרונות הבסיסיים הם אותם העקרונות, השינויים הם בדגשים", כאשר לתנועה יצטרפו, ככל הנראה, קבוצות חדשות - תנועות איכות סביבה ירוקות ותנועות חברתיות אחרות. "אנחנו מכפילים את הכוח שלנו", אומרים בתנועה.

ב-14 בדצמבר יערכו במר"צ בחירות פנימיות ולאחריהן תרכיב תנועת השמאל החדשה ביחד עם מר"צ את חברי הרשימה שתרוץ לכנסת.

בתנועה החליטו כרגע שלא להגיב לרשימה החדשה של מפלגת העבודה אשר התקבלה הבוקר ואומרים "הרשימה שאנחנו נציג תהיה הטובה ביותר".