"אני אומרת כבר עכשיו ובאופן ברור, אם יש משהו שהחמאס רוצה לקבל מישראל, לנו יש אדם שאנחנו רוצים לקבל - גלעד שליט", כך אמרה הבוקר שרת החוץ ויו"ר קדימה, ציפי לבני בדברים שנשאה במכללה למנהל בראשון לציון. "דבר אחד כרוך בשני, לא ניתן לנתק בין הדברים ולא ניתן יהיה לקדם כל נושא נוסף לפני שאנחנו מקדמים את מה שחשוב לנו - שחרורו של גלעד שליט".

"ברור לי כי בנקודת הזמן שבה אנו נמצאים החמאס מחד והקהילה הבינלאומית מנגד יפעילו לחץ על ישראל בעניין המעברים ובעניינים נוספים", אמרה.

לבני, נאמה הבוקר בפני כ-150 סטודנטים שמלאו את אולם הכנסים בפקולטת המסלול האקדמי - המכללה למנהל בראשון לציון. הנאום הועבר במלואו בשידור חי, כאן בחדשות 2 באינטרנט.

"אני לא מתכוונת לדבר עם חמאס"

"שכל אזרח ואזרח ילך עם תחושת ניצחון. מגיע לנו להרגיש גאים", אמרה לבני לסטודנטים על תוצאות מבצע "עופרת יצוקה. יצרנו קואליציה בינ"ל ובין ערבית נגד החמאס. אף אחד לא מרשה לעצמו שהחמאס ישלוט בעזה", אמר שרת החוץ, והדגישה גם כי ישראל תמשיך שלא להכיר בחמאס: "אני לא מתכוונת לדבר עם החמאס ולחתום עימו על הסכמים בבית הלבן. חמאס היא הקבוצה שעימה נלחמים, ויש גם קבוצה אחרת, איתה מדברים".

מאז הצטרפות לבני למפלגת קדימה, חטפה שרת החוץ קיטונות של ביקורות על כך שהפכה לשמאלנית. היום בנאום, חזרה לבני לשורשיה החירותניקיים. לבני סבורה גם כי כוח ההרתעה של ישראל חזר, והבהירה כי גם מדינות אחרות באזור הבחינו בכך. "הגיע הזמן שחמאס ואחרים יבינו שישראל שינתה את המשוואה כשפוגעים בנו. יעדי המבצע מול הזרוע הצבאית של החמאס הושגו", אמרה לבני ושלחה מסר נוסף לחמאס: "אם הארגון ינסה לבחון את מידת ההרתעה שלנו הוא יחטוף שוב".

"אמרתי גם לפני המבצע ואני אומרת גם עכשיו, כשמפעילים טרור - צריך לפעול נגדו", הדגישה לבני. "לכן, כשיורים צריך להגיב צבאית. אותי לא מעניין מי ירה ומה מספר הרקטות שנורו, חמאס שולט בעזה הוא יכול לעצור כל ארגון שרוצה לירות והוא ישא באחריות לתוצאות של כל ירי. המשוואה החדשה שיצרנו - על ירי צריך להגיב ועל כל ירי שנורה לעברנו ישראל צריכה להגיב".

קצת יותר מעשרים יום לפני הבחירות וציפי לבני הרשתה לעצמה לתקוף בכמה הזדמנויות את יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, בהתייחסותה למדיניות ההפרטה שלו בזמן שהיה שר אוצר: "במסגרת המצב הכלכלי הנוכחי אין יותר מקום להפרטות. גם אני הפרטתי כמנכ"לית רשות החברות הממשלתיות, אבל עם התייחסות לגורמים חברתיים-לא את כל מה שזז".

עוד ביקרה לבני את המנעותו של נתניהו מעימות:"אני מוכנה להתמודד עם נתניהו בכל זמן, בכל מקום וכמעט בכל מדיה, לא רק על גבי שלטים אלא אחד על אחד, פנים מול פנים.

הסטודנטים מעורבים בבחירות

אגודת הסטודנטים ארגנה יום בחירות צבעוני בקמפוס, שהתחיל בשעה 10:00 הבוקר, וצפוי להימשך עד השעה 18:00 בערב. דוברת המכללה, נועה שבתאי, אמרה היום לחדשות 2 באינטרנט כי ל-11,000 הסטודנטים בקמפוס ניתנה היום הזדמנות להצביע למפלגה בה בחרו - בעמדות ממוחשבות שפרסה אגודת הסטודנטים בשטחי הקמפוס.

רחבת הקמפוס התמלאה בשלטים ובפעילות פוליטית ענפה. בהמשך היום נערך פאנל פוליטי בהשתתפות חברי כנסת מהמפלגות השונות, שענו לשאלות הסטודנטים. בין המשתתפים בפאנל: איתן כבל, מיכאל מלכיאור, ישראל חסון וציפי חוטובלי.

יו"ר אגודת הסטודנטים במסלול האקדמי המכללה למנהל, אוהד ארד, אמר היום לחדשות 2 באינטרנט:
"אני שמח לראות שהסטודנטים מאוד מעורבים. כבר מהבוקר יש נהירה של סטודנטים לרחבת הקמפוס. גם אחוז ההצבעה בעמדות הבחירה שהעמדנו דיי גבוה. הקמפוס מלא בפעילות, ונאלצנו לפנות מספר רב של סטודנטים מהכניסה לאולם הכנסים, בו נאמה ציפי לבני, בשל העובדה שלא היה מקום".

במקביל, נפגש ראש הממשלה, אהוד אולמרט עם מזכ"ל האו"ם באן קי מון, לקראת ביקורו של המזכ"ל בשדרות וברצועת עזה. מזכ"ל האו"ם אמר לראש הממשלה שהוא מעריך את ההחלטה של ישראל לנצור את האש ברצועת עזה, והשניים דנו בדרכים לשמור על יציבות הפסקת האש.

בנוסף, דנו השניים בתוכניות האו"ם ומדינות נוספות לרכז מאמצים לסיוע הומניטרי לאוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה. לדברי אולמרט, את מאמצי השיקום צריך לרכז האו"ם. "אסור שהחמאס ישאב לגיטימציה כלשהי מתהליך השיקום, שכן חמאס הוא הנושא באחריות לחורבן ברצועה", אמר ראש הממשלה.