חברי כנסת מטעם האיחוד הלאומי ומתנדבים של המפלגה הגיעו אחר הצהריים לצמתים הסמוכים לאום אל-פאחם באזור כביש ואדי ערה, בכדי להפגין נגד מה שהם תופסים כחוסר השוויוניות בעניין עקירת מבנים בלתי חוקיים.

חברי המפלגה האיחוד הלאומי בתושבי המקום ובין שני הצדדים החלו עימותים מילוליים. בין המפגינים היו יעקב (כצל'ה) כץ, יו"ר האיחוד הלאומי, ואורי אריאל הממוקם שני ברשימה.

"הגענו לאזור צומת אום-אל פאחם ולאחר שהחלו עימותים מילוליים עם מקומיים, הועברנו לצומת סמוכה", סיפרה לחדשות 2 נעמה כהן, דוברת האיחוד הלאומי, "היינו פחות מ-50 איש ובכל פעם שירדנו הערבים המקומיים דחפו את אנשינו והיו צעקות".

לאחר שהמשטרה הגיעה למקום ופיזרה את ההפגנה עברו מפגיני האיחוד הלאומי לצומת מגידו, אולם גם משם הם פונו. "הגענו לכאן בכדי להתמודד עם השאלה של הבניה הבלתי חוקית, אנחנו נאבק בתופעה", מסבירה כהן את מטרת הגעתם לצומת. לדבריה הם לא מבינים מדוע לא אוכפים את הבניה הבלתי החוקית הנעשית אצל הערבים.

רוצים לשנות את המאזן הדמוגרפי

"הקמנו גוף שתפקידו לבדוק את הבנייה הבלתי חוקית", אמר כץ לחדשות 2 באינטרנט. כשהגיעו המפגינים לציר הסמוך לעירון הם "זכו" לקללות. "מדובר באזור בטריטוריה של ישראל ואנשים כאן צועקים איטבח אל יהוד, לאן הגענו?", זועם כץ.

כץ לא מבין מדוע המדינה מאפשרת לתושבי האזור, הנמצאים תחת ריבונות ישראלית, לבנות כשלושת אלפים בתים, שלדבריו אסור להם לבנות שם. "זה פוגע מבחינה בטיחותית וגם מבחינה ריבונית. מדוע במקומות אחרים צועקים וכאן לא?", שואל יו"ר האיחוד הלאומית. "ליברמן הציע להחליף שטחים, אנחנו אומרים שאלה שטחים ישראליים ואנחנו רוצים לבנות כאן ולשנות את המאזן הדמוגרפי".

הפגנה של האיחוד הלאומי (אתר בוקרא) (צילום: אתר בוקרא)
מפגינים מתעמתים | צילום: אתר בוקרא

כץ מתאר את העימות בין אנשי מפלגתו לתושבי האזור הערבים: "הייתה אלימות מילולית קשה וכמעט גם פיזית, אך הם ראו את המבט של הגבורה בעיניים שלנו ופחדו. השיטה עם הערבים כשאתה חזק ומראה גבורה הם מפחדים ממך ולא כמו לבני והאחרים שפועלים מתוך חולשה".

מול אנשי האיחוד הלאומי עמדו אנשי תנועת בני הכפר. "עמדנו מנגד, בכניסות לכפרים שלנו וניסינו למנוע את כניסתם לכפר", סיפר לחדושת 2 באינטרנט ראג'א אגברייה מזכיר התנועה. "אמרנו להם שזה לא מקומם ושהם לא ייכנסו. היו עימותים קולניים, אך אלימות פיזית לא הייתה".

השתתף בהכנת הידיעה פוראת נסאר