ציפי לבני סוגרת חשבון עם ש"ס: יו"ר קדימה, שיודעת כמה ש"ס רוצה את תיק החינוך אבל גם שמעה את מנהיגה הרוחני עובדיה יוסף מכנה את המורים "חמורים", הציבה הבוקר קו אדום. אצלה, הבטיחה, ש"ס לא יחזיקו בתיק הזה.

לבני אמרה את הדברים בכנס ישראל לצעירים שנערך באוניברסיטת תל אביב. היא סיפרה כי שמעה הבוקר את הדברים שנאמרו על ידי הרב עובדיה על החינוך ועל המורים החילוניים, וזעמה. "אני יודעת מה אני רוצה לעשות עם החינוך", הבהירה. "אני אמרתי להם לא. אני יודעת שיש מי שיתן להם את מה שהם רוצים, ומי שרוצה שמה ששמענו הבוקר זה מה שיהיה כאן - שלא יצביע בשבילי. שיצביע למשהו אחר".

לדבריה, מנהיג צריך לדעת מה הקו האדום שאותו הוא לא עובר, "ולהבין שהישרדות זה לא העיקר והיכסא הוא לא העיקר, אלא טובת החברה כולה". יו"ר קדימה סיפרה שהיא עמדה במצב הזה בעת הרכבת הממשלה והוכיחה שיש דבר כזה פוליטיקה שטובת העניין עומדת בראשה. בסיום דבריה קראה לקהל ללכת להצביע בבחירות וביקשה שלא יישארו אדישים.

גם שר הביטחון אהוד ברק לא נישאר אדיש להשתלחויות של הרב עובדיה ואמר כי "אין דרך שלא שלא לגנות את ההתבטאות כלפי מורי ישראל. הם מופקדים על הדבר הכי יקר שלנו, על הנכס הכי חשוב של המדינה - שזה החינוך של הדור החדש, החינוך של הצעירים". ברק ציין כי הוא חושב שכל התייחסות כזאת היא לא ראויה, לא נכונה וראוי לגנות אותה ולהוקיע אותה.

אמש בדרשת מוצאי שבת השבועית שהוא נושא, יצא הרב יוסף נגד מורי ישראל החילונים ואמר "המורים שלהם אשמים, המורים שלהם עצמם חמורים, הם לא יודעים כלום. לא שבת, לא מועד. הם מלמדים כל מיני קשקושים של תרבות העולם".