יו"ר הליכוד ציפי לבני לא סגרה עדיין סופית את הדלת בפני יו"ר הליכוד בנימין נתניהו: בתום פגישה של כשעתיים במלון ענבל בירושלים אמש, החליטו השניים לשוב ולהיפגש. "קבענו שניפגש שוב וננסה ברצון משותף להגיע לדרך משותפת", אמר נתניהו בתום הפגישה. לבני הבהירה: "הוא ביקש עוד פגישה וקבענו עוד פגישה".

הפגישה החלה בנימה חיובית. שני האישים לחצו ידיים זה עם זה, ושלחו חיוכים לכל עבר. אחרי שיצאו מהחדר העיתונאים נסגרה הדלת, והשניים נשארו לפתור בעצמם את המצב אליו נקלעו. "אני לא פוסל אף חברה בקואליציה, אבל אני רוצה להגיע למדיניות משותפת", אמר נתניהו ללבני. "ננסח יחד את קווי היסוד לממשלה, ואחר כך, אם נסכים לדרך, אחרים יצטרפו". אולי עם המשפט הזה הצליח נתניהו למשוך את לבני לפגישה נוספת.

בתום הפגישה יו"ר קדימה הבהירה כי הפערים עדיין גדולים. "לא הגענו להסכמה", אמרה לבני. "יש עוד חילוקי דעות מהותיים. אחדות, המשמעות שלה, זה לקדם דרך משותפת, ולכן חשוב לבדוק אם יש דרך משותפת או שתי דרכים שונות".

לבני אמרה כי המחלוקות הם בנושאים מהותיים כמו קידום תהליך השלום שמבוסס על שתי מדינות לשני עמים וגם ההתחייבויות שניתנו לש"ס על ידי נתניהו. בנוסף הזכירה את שינוי שיטת הממשל וחוק ברית הזוגיות. "בעיני ממשלה היא לא תכנית הישרדות", אמרה. "אני קבעתי עיקרון אני מתעקשת על עיקרון לשם התהליך. כרגע זה עדיין הולך לכיוון האופוזיציה".

עדיין מאמין

נתניהו הבהיר את רצונו העז בקדימה בממשלתו. "אני עושה ואעשה מאמצים להקים ממשלת אחדות לאומית", אמר נתניהו.  "זהו צו השעה וזה גם רצון העם. יש גם גישות שונות ותחומים שונים. לדעתי ניתן לגשר עליהם ברצון טוב".

נתניהו הוסיף: "אם מחפשים מחלוקות מוצאים אותן, אבל אם רוצים אפשר למצוא את המאחד. אפשר וצריך למצוא דרך משותפת. זה לא בא בקלות, ולבני יודעת זאת. נשקיע כולנו את המאמצים על מנת לנסות לחפש הסכמה בתוכנו. אמי מאמין שבסופו של דבר האחריות הלאומית תגבר ונמצא דרך לשלב ידיים לטובת מדינת ישראל".

הבוקר בשעה 9:30 ייפגש נתניהו בירושלים עם יו"ר העבודה אהוד ברק. ב-11:30 יכנס נתניהו את סיעת הליכוד.

מוקדם יותר הערב נועדה סיעת קדימה בכנסת לישיבה בטרם יצאה לבני לפגישה עם נתניהו. "אם נתפשר ונשב בממשלה שאינה הולכת בדרכנו, זו תהיה בגידה בבוחרינו", אמרה יו"ר מפלגת קדימה לחברי סיעתה בישיבה. בתום הפגישה קיבלה לבני את מה שביקשה - תמיכת הסיעה בעמדתה. "סיעת קדימה מגבה את יו"ר התנועה בהובלת עקרונות התנועה איתם הלכנו אל הבוחר והבטחת מימושם כתנאי לכל כניסה לממשלה", אמר יו"ר הסיעה ח"כ יואל חסון.

הווידאופדיה: בנימין נתניהו

הווידאופדיה: ציפי לבני