ח"כ זהבה גלאון, ארכיון (צילום: חדשות)
גלאון-דורגה במקום השלישי (חדשות 2) | צילום: חדשות

"ללא תקלות", אך באיחור אופנתי של שלוש שעות, לקראת השעה שלוש בבוקר, הוכרזה הרשימה החדשה לכנסת של מרצ ופורסמו שמות המתמודדים כפי שדורגו על ידי חברי וועידת מרצ.

ההפתעה הגדולה היא מיקומו של אילן גילאון במקום השני, מיד אחריו נמצאת מי שסומנה כתקווה החדשה להנהגה עתידית של מרצ, זהבה גלאון, שלמרות הקרב הצמוד בינה לבין גילאון, בהחלט יכולה להרגיש מקופחת. גילאון היה בעבר חבר כנסת בכנסת ה-15 והיה מוביל מרכזי במאבק הנגישות למען נכים.

מיד אחריהם ברשימה, עוד פנים חדשות ישנות של מוסי רז, שגם הוא כמו גילאון, היה חבר בכנסת ה-15 ובנוסף היה בכיר ב"שלום עכשיו". מאוכזב נוסף הוא אבשלום (אבו) וילן שהגיע רק למקום החמישי, צביה גרינפלד שמתוקף שיריון אישה הגיעה למקום השישי, עיסאווי פריג' המשורין במקום למגזר הערבי נמצא במקום השביעי ומיד אחריו מיכל רוזין. עוד ברשימה אורי זכי, גבי לסקי ורועי פלד.

ראוי לציין את אחוזי ההצבעה הגבוהים במפלגה, שאמנם מונה 997 חברים, אך עדיין זכתה לשיעור הצבעה של 87%. יו"ר מרצ חיים אורון (ג'ומס) ציין בסיפוק כי מרצ מציגה היום נבחרת צעירה אנרגטית ואיכותית. "אני בטוח שנתחיל מהלך שהוא תחילתו של דרך חדשה וביחד ננצח בבחירות הבאות."

לקראת סוף השבוע תורכב סופית הרשימה לכנסת כאשר נציגי תנועת השמאל החדשה יוטמעו בתוך הרשימה שנבחרה הלילה, בין השמות החדשים והבולטים שכנראה ישתלבו ברשימה: צלי רשף, גלעד שר, העיתונאית לשעבר ענת סרגוסטי וניצן הורוביץ.

כאמור התוצאות הסופיות לפי הסדר:
1. חיים אורון (ג'ומס) 2. גילאון 3. גלאון זהבה 4. מוסי רז 5. אבו וילן 6. צביה גרינפלד 7. עיסאווי פריג' 8. מיכל רוזין 9. אורי זכי 10. גבי לסקי 11. רועי פלד