ח"כ יעקב מרגי מש"ס (צילום: חדשות)
ח"כ יעקב מרגי נגד קדימה ולבני | צילום: חדשות

ש"ס וקדימה פתחו במלחמה: חבר הכנסת יעקב מרגי מש"ס הגיב היום לדבריה של ציפי לבני בכנס הצעירים בהתקפה חריפה, לאחר שלבני טענה כי "לא נכנעה לסחטנות של החרדים".

מרגי השווה את האסטרטגים של קדימה לתועמלנים בתקופת גרמניה הנאצית ואמר "האסטרטגים של קדימה היו מתקבלים להיות חברי כבוד בכל מערכת עיתון באירופה בשנות ה-30 של המאה הקודמת. נשאר על רק לדמיין איך נראות הקריקטורות בעיתון של קדימה המבטאות את המסרים היוצאים מלשכת היו"ר שלהם".

בכנס הצעירים שהתקיים היום בתל אביב אמרה לבני כי היא אמרה לסחטנותה של ש"ס לא, אך היא יודעת "שיש מי שייתן להם את מה שהם רוצים".

על כך המשיך מרגי, בכנס פעילים סגור בהרצליה, להפליג בהשוואתו את קדימה למשטר הנאצי ואמר כי "מי שציירו את החרדים כסחטנים גדלו בבית הגידול של תועמלנים מימים אפלים ביותר"

הוא לגלג על כך שהאסטרטגים של קדימה הנתפסים כאסטרטגים הטובים במדינה ועל הדרך גם דרך על היבלות של מפלגת שינוי שנעלמה מהמפה הפוליטית: "הייתה כבר מפלגה אחת שנקטה בשיטות תעמולה מהחמורות ביותר ונעלמה מעל המפה כי הציבור הוקיע אותה והקיא ממנה - כנראה שקדימה תגמור כמו שינוי".

לח"כ מש"ס גם היו בכנס עצות אסטרטגיות לש"ס "אולי כדאי היה להם לבחור את הסיסמה :'קדימה לשינוי' ואז כל עם ישראל היה מבין במה דברים אמורים".

מרגי אף הוציא את השד העדתי מן הבקבוק כאשר אמר "היום אנחנו מבינים מה הייתה כוונתם האסטרטגים לפוליטיקה אחרת . הם התכוונו לפוליטיקה לבנה. לשיטתם של קדימה והאסטרטגים שלה מי שלא לבן הוא לא קיים . ולבטח אם הוא שחור". לדבריו הבורות של אנשי קדימה במקורות ישראל מזכירה את הבורות של אנשי שינוי "השאלה אם זו בורות או רשעות . בשינוי זה היה רשעות וקדימה מצמצמת את הפער לעבר שינוי ".