ברק נואם בכנס העבודה, הערב (צילום: יוסי זילברמן כתב חדשות 2 באינטרנט)
ברק נואם, היום בכנס העבודה | צילום: יוסי זילברמן כתב חדשות 2 באינטרנט

הערב בכינוס מפלגת העבודה בבית ברל, קיבל אהוד ברק את זריקת העידוד לה היה זקוק. באירוע שהוגדר "בחזרה לקמפיין", מול קהל משולהב של 400 תומכים, עלו בזה אחר זה חברי הכנסת הרצוג, בן אליעזר, פז-פינס ולשיא הערב הגיע כמו כוכב רוק בעמעום אורות - אהוד ברק. האירוע שנערך ב"טריטוריה האוהדת" של ברק, פתח למעשה את קמפיין מפלגת העבודה לאחר תקופת מבצע "עופרת יצוקה" שכמובן הוזכר בדבריהם של כל הנואמים.

למרות ההצגה המרשימה, בקולו הסדוק של אהוד היה ניתן לשמוע לעתים גם את חוסר האמונה. פחות משלושה שבועות לפני הבחירות, מנהיגה של מפלגת העבודה - פעם מפלגת שלטון עם 44 מנדטים, מכריז כי הפעם הוא מתמודד על ראשות הממשלה. לא בטוח אם אמירה שכזו יכולה להכות גלים כאשר מפלגת העבודה שהתאוששה לאחר סקרי 7-8 המנדטים שחזו לה, עומדת כיום לאחר מבצע מוצלח יחסית בעזה באזור ה-15 מנדטים - בלבד.

בשלושת השבועות הקרובים שנותרו עד למועד הבחירות, נראה עד כמה הקמפיין של מפלגת העבודה עובד טוב, ולא רק לאחר הקמפיין הצבאי של ברק ברצועת עזה.

"ביבי לא רוצה, לבני רק מדברת ואני אומר - בואו התייצבו לעימות"

"בזכות הלוחמים החמאס הוכה. המציאות שהייתה בדרום לא תחזור זמן רב בכל האזור כולו, עשינו זאת היטב", אמר אהוד ברק בפתח דבריו, "לפנינו עוד משימה אחת - גלעד שליט. אנחנו נחושים להתמודד עם המשימה הזאת, להחזיר את גלעד הביתה. אלו היו ימים של מבחן קשה, אך אלו הימים של ישראל הישנה שכל כך התגעגענו אליה".

יו"ר העבודה לא שכח שהבחירות בפתח, והחל לתקוף את יריביו: "הליכוד פגע בפנסיות. האם ביבי יחזיר לנו אותה? קדימה עם ציפי לבני, מה המדיניות שלהם? יום שמאל יום ימין, יום ככה יום ככה ובדרך כלל מה שרוצים לשמוע באותו רגע, זה מסוכן ברגע של אמת", אמר ברק והודיע: "אני קורא כעת אליהם לעימות ישיר מול פני האומה. הבוחרים זכאים לזה, ביבי לא רוצה, לבני רק מדברת ואני אומר - בואו התייצבו לעימות".

"מציעים לי באדיבות את תיק הביטחון. תודה על המחמאה, אבל מי שיודע להתמודד עם הביטחון נדרש למנהיגות גם בתחומים אחרים מכריעים. אני מודיע כאן ועכשיו: אני מתמודד על ראשות הממשלה בישראל", קרא ברק לקול תשואות הקהל, "אני יודע לקרוא סקרים, אני בוטח בתבונתם של אזרחי ישראל, היום כולנו חוזרים לעבודה".

"לבני ראויה - אבל במבחן המנהיגות היא כשלה"

ח"כ אופיר פינס אמר בכנס: "אהוד ברק הכין את הצבא והכין את העורף. הוא ידע להגדיר יעדים בצורה שקולה, אני שמח שהיעדים הושגו, יהיה שקט בדרום לעוד הרבה שנים. אנחנו היום חוזרים לקמפיין. אולי אהוד ברק לא סחבק, אבל הוא מנהיג. הוא לא משלה את הציבור, ברק מסתכל לאמת בעיניים, בלי הנחות".

"היום אנחנו אומרים, שבועיים לפני הבחירות - הגיע הזמן לבחור", קרא פינס, "ציפי לבני היא אישה ראויה אך במבחן המנהיגות היא כשלה. אנחנו מציעים ברגע האמת ראש ממשלה שיכול להצעיד את ישראל לעתיד טוב, לצידו הנבחרת הפוליטית הטובה ביותר ויש לנו דרך. אני קורא לכם: בואו נסתער על החברה הישראלית. אין לנו במה להתבייש, ברק הוא ממשיכו של יצחק רבין, בואו ננצח".

גם השר בנימין (פואד) בן אליעזר דיבר בכנס העבודה. "חברות וחברים, הקמפיין מאחורינו, הייתה לנו תקופה אולי אחת מהיותר קשות, כשכל אחד יכול היה לראות את מנהיגיו בשעת האמת, והתוצאה היא מדהימה", אמר פואד. "אין אמא שאני לא נתקל בה שלא אומרת לי 'אני ישנה טוב בלילה', ואת זה יכול לעשות רק אדם אחד, שיהיה ראש ממשלה ושר ביטחון, אהוד ברק. חלק לא מבוטל ממי שהיה כאן, היה במהפך, אז 44 מנדטים, תאמינו או לא, הפעם נקבל לפחות חצי מזה", כך לדברי השר בן אליעזר.