שבוע נוסף להעלאת שאלות וידאו למועמדים לראשות הממשלה: בעקבות השהיית הקמפיינים הפוליטיים  ובשל המצב בדרום וברצועת עזה, הוחלט לדחות בשבוע את שלב ההצבעה הרשמי באתר הבחירות של חדשות 2 ו-YouTube.

בהתאם לכך ניתן לגולשים שבוע נוסף להעלאת שאלות למועמדים - עד ה-18 בינואר. שלב ההצבעות הרשמי יחל ב-18 לינואר ועד ל-25 בינואר בשעה 8:00 בבוקר.

עד היום הועלו לאתר מאות שאלות: מדובר בכמות גדולה מזו שהועלתה בארה"ב בתקופת הבחירות האחרונה, בהשוואה יחסית למספר המחוברים לאינטרנט בשתי המדינות.

אתר בחירות ראשון מסוגו בישראל

חדשות 2 ו-YouTube השיקו אתר בחירות ראשון מסוגו בישראל, לאחר שחתמו על חוזה לשיתוף פעולה לתקופת מערכת הבחירות.

לראשונה בישראל, יוכלו הגולשים להפנות שאלות למועמדים לראשות הממשלה באמצעות אתר אינטראקטיבי שיעלה היום לאוויר באתר YouTube, קהילת הווידיאו הגדולה בעולם, המאפשר לציבור לגלות, לצפות ולחלוק קטעי וידיאו מקוריים.

על ההשקה המשותפת הודיעו חדשות ערוץ 2 ואתר YouTube, לאחר שצוותים משתי החברות חברו יחדיו על מנת להשיק את הפלטפורמה. YouTube וערוץ 2 מזמינים את הציבור בישראל, להעלות סרטוני וידיאו קצרים עם שאלותיהם לאתר החדש: www.YouTube.co.il/Elections09.

במסגרת הפרויקט, תתקיים תחרות ראשונה מסוגה שתאפשר לגולשים להצביע ולבחור את השאלות המעניינות והחשובות ביותר מבין השאלות שהועלו לאתר. השאלות הזוכות ישודרו בשידור חי בערוץ 2 וייענו על ידי המועמדים לראשות הממשלה. בנוסף, אלו ששאלו את השאלות הזוכות יוזמנו לאולפן חדשות ערוץ 2 ויוכלו לקחת חלק פעיל בראיון עם המתמודדים לראשות הממשלה.

דנה ויס, מגישת התכנית האקטואלית "פגוש את העיתונות", נבחרה להוביל את שיתוף הפעולה בין שני הגופים. במסגרת הקמפיין יעלהפרומו בערוץ 2 תחת הסלוגן "קול אחד יכול לשאול". המהלך יגובה בקמפיין פרסום רחב היקף בערוץ 2 ובאתרי האינטרנט המובילים. בשבועות האחרונים אנו מקבלים מכם הגולשים אלפי שאלות מצולמות, דנה ויס מציגה כאן רק דוגמה משעשעת אחת.

דנה וייס, כתבת חדשות ערוץ2 (צילום: חדשות 2)
דנה ויס | צילום: חדשות 2

"YouTube מאפשר לבוחרים ולמועמדים לתקשר באופן שהיה בלתי נתפס בבחירות הקודמות", אמרה ריקי דרורי, סמנכ"ל השיווק של Google ישראל. "לראשונה בהיסטוריה, מתאפשר לנו להעניק לבוחרים את תחושת המעורבות החברתית ולשאול את ראש הממשלה הבא של ישראל שאלות בפורמט וידיאו ולקבל תשובה בשידור חי".

אבי וייס, מנכ"ל חדשות ערוץ 2, אמר: "אנחנו שמחים להיות החלוצים בישראל שמעלים אתר אינטראקטיבי ייחודי שכזה. אנו רואים בשיתוף הפעולה עם YouTube מהלך משמעותי כחלק מיעדנו להפוך לשחקן מוביל באינטרנט".

איך משתתפים בתחרות?

החל מהיום, ה- 22 לדצמבר 2008 בשעה 14:00 ועד לתאריך ה- 18 בינואר 2009 בשעה 08:00 בבוקר, הציבור יוכל להעלות סרטונים עם שאלות למועמדים לאתר שכתובתו www.YouTube.co.il/Elections09, באמצעות מצלמת וידאו.
לפי כללי התחרות, אורכו המקסימאלי של כל סרטון לא יעלה על 25 שניות וחייב לעמוד בתנאים של האתר (www.YouTube.com/terms).
כל שאלה תועמד לשיפוט הגולשים ,אלו ששאלותיהם יזכו לניקוד הגבוה ביותר יוכלו לראות את שאלותיהם משודרות בערוץ 2 וכן יוזמנו לאולפני ערוץ 2 ויוכלו לשאול את המועמדים בשידור חי.

מטרת ערוץ הבחירות האינטרנטי הייחודי והראשון מסוגו, היא להעניק לציבור הבוחרים פלטפורמה חדשנית להצגת השאלות הבוערות שעל סדר היום, לחבר בין המצביעים למועמדים ולעודד את מעורבותם הפוליטית.

שיטת הניקוד

ניתן לבצע הצבעה על הסרטונים החל מהיום. שלב ההצבעה הסופית על השאלות יחל ב- 18 בינואר 2008 בשעה 8:01 בבוקר (מיידית לאחר שמסתיים שלב שליחת השאלות), ויסתיים שבוע לאחר מכן.
לגולשים תינתן אפשרות להצביע בעד ונגד כל שאלה ושאלה באמצעות כלי ההצבעה של YouTube.
הניקוד יתבצע באופן הבא:
1. צפייה בשאלה מעניקה לה נקודה אחת.
2. הצבעה "בעד" מעניקה נקודה נוספת, הצבעה "נגד" מחסירה נקודה.
3. למערכת האינטרנט של חדשות 2, תהיה אפשרות להוסיף עד 100 נקודות עבור מקוריות השאלה (הלוקיישן שבו צולמה, האופן שבו נשאלה וכו').

שלב הבחירות יסתיים ב- 25 בינואר 2008 בשעה 8:00 בבוקר , אז גם יוכרזו הזוכים ששאלותיהם יופנו למועמדים לראשות הממשלה.