מירי רגב בקריית גת, היום (צילום: חדשות)
מירי רגב היום בקריית גת | צילום: חדשות

בין 99 אלף מתפקדי הליכוד שהצביעו ומצביעים היום למועמד המועדף עליהם לרשימת המפלגה, לא יצביעו שישה אנשים, שלהם דווקא יש אינטרס מובהק ללחוץ על השם במחשב ההצבעה.

הרמטכ"ל לשעבר משה בוגי יעלון, המפכ"ל לשעבר אסף חפץ, עוזי דיין, בני בגין, ציפי חוטובלי ודוברת צה"ל לשעבר מירי רגב לא יכלו להצביע היום למועמד שלהם, הם עצמם. הסיבה - לא ברור אם נעשתה טעות, או שתקנון המפלגה פשוט אינו מאשר זאת, אבל המועמדים לא חברי מפלגה מספיק זמן כדי להצביע.

מי שאחראי על אישור חברי המפלגה היא מזכירות הליכוד, שכן אישרה את השישייה כמועמדים בבחירות המקומיות, אבל לא כחברים מצביעים. למרות זאת לפחות חלקם בילו את היום בסבב קלפיות ומפגשים עם בוחרים, מירי רגב לדוגמא, סיירה בקלפי בקריית גת.

"אני מאוד מצטער שלא הצבעתי", אמר המפכ"ל לשעבר אסף חפץ לחדשות 2 באינטרנט. "אני חושב שזו הייתה תקלה. אני חושב שמזכירות הליכוד והוועדה אשמים בכך שלא הצבעתי היום".

שוקלים דחייה

מאז פתיחת הקלפיות הבוקר חלה שורה ארוכה של תקלות טכניות, הראשונה בהן בירושלים - שם ניתק כבל וקרסה כל מערכת התקשורת, כולל אינטרנט וטלפונים. עוד דווח על תקלות בהצבעה בשדרות, ודיווחים דומים הגיעו מיישובים שונים ביהודה ושומרון.

בנוסף התלוננו המצביעים לאורך היום על מערכת ההצבעה האלקטרונית המסובכת. גם כתבנו עמית סגל יצא להצביע ונתקל בקשיים לא קלים. עוד הוא דיווח שכל הצבעה במערכת דורשת זמן רב.

לאור הקשיים הטכניים שקלו בליכוד להאריך את ההצבעה, שאמורה להסתיים ב-23:00. האפשרות שנבחנת כרגע היא לאפשר למתפקדים להצביע, לראשונה בישראל, גם מחר.