ראש הממשלה המיועד ממשיך לנסות לגבש ממשלת אחדות: יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, קרא היום פעם נוספת ליו"ר קדימה, ציפי לבני, להצטרף לממשלת אחדות בראשותו, תוך שהוא רומז כי לא יקבל ניסיונות סחיטה. "האחדות ניתנת להשגה על ידי הידברות, לא על ידי תכתיבים וכיפוף ידיים. היום נתחיל בניסיון לשלב ידיים", אמר נתניהו במהלך פגישתו עם הסנטור האמריקני ג'ו ליברמן.

בפתיחת השבוע הראשון של המגעים הקואליציוניים להרכבת ממשלה, שב נתניהו ומשמיע קולות של פיוס מול יריבתו הגדולה מהבחירות. "אציע ללבני להיכנס לדיון אמיתי על כל הנושאים המהותיים שעומדים על הפרק", אמר נתניהו, והביע תקווה כי "עם רצון טוב נוכל להגיע לסיכומים עם קדימה".

בשבוע שעבר הצהיר נתניהו כי יגיש "הצעה נדיבה" ללבני וקדימה באם תוטל עליו מלאכת הרכבת הממשלה. ככל הנראה יציע נתניהו לקדימה שניים משלושת התיקים הבכירים - הביטחון, האוצר והחוץ, על מנת לשכנעה להיכנס לממשלה. הערב ייפגשו נתניהו ולבני לפגישה מכרעת.

ישראל ביתנו: מברכים על המגעים הקואליציוניים

יו"ר הליכוד התייחס במהלך פגישתו עם הסנטור גם ליעדים שצפויים לעמוד בפני הממשלה הבאה. "מול האתגרים - אירן, הטרור והחמאס - צריך להגיע להסכמות בדרך של משא ומתן והידברות", הדגיש נתניהו.

בסוף השבוע נועד נתניהו עם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, בפגישה שהוגדרה חיובית. "השיחות עם נתניהו הן תמיד חיוביות", אמרו היום בישראל ביתנו, והביעו סיפוק על ראשית המגעים הקואליציוניים. "היינו הראשונים שכיוונו לממשלה רחבה בשיתוף מפלגת קדימה", טענו היום במפלגה שהפכה לשלישית בגודלה.

הבוקר: אולמרט מברך את ראש הממשלה המיועד

בנימין נתניהו מקבל אמנם בשלב זה כתף קרה מציפי לבני - אבל מקבל את ברכת הדרך מראש הממשלה היוצא. בעוד נתניהו זוכה בכך לכמה נקודות חיוביות מבחינתו, ללבני - ולא בפעם הראשונה - יש סיבה לכעוס על חברה למפלגה אהוד אולמרט.

בישיבת הממשלה שהתקיימה הבוקר, רמז אולמרט על הממשלה שהוא היה רוצה לראות. "צריך ממשלה יציבה, חזקה שתשקף את רצון הציבור", אמר ראש הממשלה היוצא, "בפני האתגרים יש צורך לגייס את מיטב הכוחות. ישראל זקוקה לממשלה שתזכה לאמון הציבור על מנת להתמודד עם הבעיות הניצבות בשטח".  

"אני מבקש לברך את חבר הכנסת בנימין נתניהו על המשימה שקיבל על עצמו ולאחל לו הצלחה במילוי התפקיד הזה", אמר אולמרט בפתח הישיבה. "יש חשיבות למהירות הקמת הממשלה החדשה. אני קורא לכל המעורבים במו"מ הקואליציוני לנהל אותו בצורה מהירה ויעילה. אנחנו ערוכים להעביר את השלטון בתהליך מסודר שלא היה כמוהו בעבר".