עמי אילון, ארכיון (צילום: חדשות)
עמי איילון (ארכיון) | צילום: חדשות

השר עמי אילון הולך ומתרחק גם ממפלגת השמאל החדשה ולא חובר למפלגת מרצ. בפגישה לילית בין אילון לבין יו"ר מרצ ח"כ חיים אורון סיכמו השניים כי בשלב הזה לא יצטרף אילון למרצ, וכי כל תנועה תרכיב את רשימתה לכנסת בנפרד. עכשיו עובר אילון לעמוד בראש תנועת מימד וממשיך לחפש אחר בית פוליטי עבורו ועבור התנועה.

מאמציו האחרונים של יו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק לשכנע את עמי אילון להישאר במפלגה לא צלחו, ואתמול (א') הודיע רשמית אילון כי החליט לפרוש ממפלגת העבודה.

בחדשות 2 באינטרנט דיווחנו בשבוע שעבר על יוזמה חדשה להקים גוף שמאל חדש. המסגרת הפוליטית החדשה מיועדת להיות גוף סוציאל-דמוקרטי חדש שיפעל ויתמוך במרצ - מפלגת השמאל שמוקמת בימים אלה. השר אילון מתכוון להמשיך את דרכו הפוליטית במסגרת חדשה זו.

אילון הסביר מדוע הוא נוטש את מפלגתו. "הגעתי למצב שאני לא יכול לשכנע להצביע לעבודה", אמר. "מפלגת העבודה איבדה את דרכה. אני לא יכול לשכנע שהעבודה זו הדרך ושברק צריך להיות ראש ממשלה". הוא הוסיף כי "יש בעבודה אנשים נהדרים. אבל המפלגה קטנה מסך חלקיה".

אילון כיהן כראש השב"כ בין השנים 1996-2000. מיד לאחר פרישתו מהתפקיד פרצה אינתיפאדת אל-אקצה. ב-2006 נבחר אילון למקום השישי ברשימת העבודה לכנסת ה-17. ב-2007 הוא התמודד בפריימריז מול אהוד ברק, שניצח אותו בסיבוב השני.