שמחה בקדימה, אכזבה במפלגת העבודה, התכחשות בליכוד: במטות המפלגות השונות קיבלו ברגשות מעורבים את תוצאות מדגם חדשות 2, וכן את המדגמים של הערוצים האחרים.

חרף ההפסד במדגם, הדגישו היום במטהו של יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו: "הליכוד ניצח וכך גם גוש הימין. בנימין נתניהו יהיה ראש הממשלה הבא של ישראל. נתניהו קורא לכל המפלגות להתאחד סביבו".

המאוכזבת הגדולה מתוצאות המדגמים, היא, ללא ספק מפלגת העבודה, שעל פי מדגם חדשות 2 זוכה ב-13 מנדטים בלבד. שלי יחימוביץ', המדורגת חמישית ברשימת מפלגת העבודה, אמרה הערב באולפן חדשות 2, מייד לאחר פרסום תוצאות המדגם: "ממה שזה נראה, התוצאות קשות. העם אמר את דברו. מפלגת העבודה צריכה לחזור כאופציה שלטונית בבחירות הבאות, היא הקימה את המדינה, ויש לה עוד הרבה מה לעשות. במידת הצורך נשב באופוזיה ונחזור מחוזקים". עם זאת, במטהו של ברק אמרו הערב: "לומדים את התוצאות, אהוד ברק ימשיך להוביל את מפלגת העבודה".

במטה מפלגת "ישראל ביתנו" הביעו הערב סיפוק רב מתוצאות המדגם, על פיו זוכה המפלגה ב-15 מנדטים. "הישג גדול להפוך המפלגה השלישית בגודלה", אמרה הערב הרכש הטרי של המפלגה, אורלי לוי. "נרצה להיות ביתם של אנשים מכל הקשת".

חגיגות במטה קדימה (צילום: רויטרס)
מטה קדימה צוהל עם פרסום המדגמים, הערב | צילום: רויטרס

לימור לבנת, נציגת הליכוד שהתארחה באולפן חדשות 2, אמרה הערב בעקבות תוצאות המדגם: "מדובר בהפרש צמוד מאוד, חברי הכנסת ימליצו לנשיא על בנימין נתניהו כמי שצריך להרכיב את הקואליציה".

תגובה ראשונה ממטה "קדימה" נשמעה מדובר צה"ל לשעבר, נחמן שי, שמתוצאות המדגמים השונים עולה כי הוא יכהן כחבר כנסת, בכנסת ה-18. "מתרגש ושמח מההישג של קדימה", אמר שי, והוסיף: "אתרגל לתפקיד החדש. כעת נתחיל לפעול למען שתי מדינות לשני עמים". חבר הכנסת חיים רמון, התפנה מייד לאחר פרסום המדגם לתקוף את שיטת הבחירות הנוכחית: "המצב הערב מעיד עד כמה שיטת הבחירות חולה". רמון דיבר גם על היום שאחרי הבחירות: "נתפנה כעת להקים קואליציה, ונפנה גם לליכוד".

שר הפנים, מאיר שטרית, נשמע מרוצה מתוצאות המדגם, והחל לחלק ציונים לקמפיין הבחירות של קדימה: "ניצחנו בגדול במערכת ההסברה, מהלכים טובים הביאו את הניצחון", אמר. שטרית קרא גם לביבי להצטרף לממשלתה של לבני: "נתניהו בהחלט יכול להגיד שהוא מצטרף למפלגה הזו".