"אני מעדיף את הביטחון על כל תיק אחר, זה מובן", כך אומר היום יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, בראיון לדנה ויס ורינה מצליח בתכנית "פגוש את העיתונות".

עם זאת, הדגיש ליברמן כי עדיין הדיון על כך מוקדם. "לא התחלנו עדיין במו"מ רציני על תיקים, דיברנו בעיקר על דברים אחרים", אמר והוסיף: "אין ספק שהעדיפות הראשונה היא תיק הביטחון, אך תיקים לא יהיו מכשול להקמת ממשלה".

ליברמן לא נשמע אופטימי באשר למצב הביטחוני בימים שאחרי מבצע "עופרת יצוקה". "החיילים ניצחו, והפוליטיקאים הפסידו", הוא אומר. "כשנגיע לממשלה ולקבינט - נדאג להפלת שלטון החמאס ברצועה", מבטיח ליברמן, וטוען: "בלי שליטה מוחלטת במעברים, כולל מעבר רפיח, לא ניתן יהיה להפסיק את הירי לעבר ישראל". עם זאת, נמנע מלהגדיר תאריכי יעד למימוש תכניותיו: "אני לא רוצה להגדיר זמן, אבל נצטרך לדבר על זה", הבטיח.

"לא נגד ערבים"

קמפיין הבחירות של ליברמן נוהל תחת הכותרת "בלי נאמנות - אין אזרחות". הוא אינו מבין מדוע חושבים שהוא גזען. "קיבלנו אלפי קולות במגזר הערבי, גם אצל המוסלמים וגם אצל הנוצרים. אנחנו המפלגה הכי גדולה במגזר הדרוזי", הוא אומר. "אנחנו מדברים מאד ברור, לא נגד ערבים - אלא בין תומכי טרור ומתנגדי טרור". ליברמן טוען גם כי מפלגתו "היא היחידה שמדברת על גיוס ערבים לשירות לאומי", ומדגיש: "שאנחנו לא רואים שום הבדל בין יהודים, מוסלמים או נוצרים".

"המדינה זקוקה לממשלת אחדות עם שלוש המפלגות הגדולות", אמר ליברמן. יו"ר ישראל ביתנו הסביר גם מדוע מצויים היום המגעים הקואליציוניים במבוי סתום. "דיברתי גם עם נתניהו וגם עם לבני, וברור לי שהמפתח היה רוטציה, בלי זה אי אפשר לדבר על אחדות".

ליברמן סיפר גם על התנהלות מפלגתו מרגע היוודע תוצאות הבחירות. "מי שהיה מתעמק חמש דקות בנאום שלי בשתים עשרה וחצי בלילה בליל הבחירות, היה יודע בדיוק לאן אני הולך. שיחקנו משחק הגון". הוא הדגיש כי אכן "נתניהו הוא שצריך להיות ראש הממשלה".

ומה עם השאלה המתבקשת - החיקוי ב"ארץ נהדרת"? ליברמן לא התלהב, בלשון המעטה מחיקויו של השחקן אסי כהן, ואמר: "אני לא רואה ארץ נהדרת, וכנראה שטוב שאני לא רואה. אני חושב שיש כמה אנשים שמנסים לבנות לי תדמית מפחידה, אבל המציאות תוכיח אחרת".

"המשטרה כאן מזכירה לי את המשטרה החשאית של סטלין"

אביגדור ליברמן  2פגוש את העיתונות (צילום: חדשות2)
ליברמן. "נפיל את שלטון החמאס | צילום: חדשות2

ליברמן עשה כותרות רבות במהלך סוף השבוע, בשלושה ראיונות שהעניק לכלי התקשורת. במרכזי שבהם, שהתפרסם אתמול במוסף "7 ימים" של "ידיעות אחרונות", השתלח ליברמן בחריפות נגד החקירות המתנהלות נגדו. "יש פה מישהו שמכין את הדרמה הגדולה. המשטרה מזכירה לי את התנהלותה של המשטרה החשאית של סטלין", אמר בראיון.

ליברמן התייחס גם להדלפות מחדרי החקירות לכלי התקשורת: "כאשר הבת שלי היתה בדרך למשטרה, העניין כבר התפרסם בכל אתרי האינטרנט. כשהם מדליפים זה מותר, אבל אם אני אלך להגיד משהו, בטח יגידו שזה שיבוש הליכי חקירה. מבחינתי הם יכולים לקפוץ".

התבטאויותיו של ליברמן הרתיחו את מפכ"ל המשטרה, רנ"צ דודי כהן, שהגיב בסוף השבוע: "השתלחותו של ליברמן היא דבר חמור ובלתי סביר", נאמר בהודעה שיצאה מהמטה הארצי.

ליברמן התייחס בראיונותיו בסוף השבוע, גם לסוגיית ערביי ישראל, ולתלונות שהוא מקבל בגין מצע הבחירות שלו. "כל הזמן אומרים לי 'גזען, גזען, גזען'. אני אומר - 'אתם גזענים, כי עדיין לא קיבלתם אותי. זו דחיית זרים' ".

פגוש את העיתונות עם אביגדור ליברמן - חלק א'

פגוש את העיתונות עם אביגדור ליברמן - חלק ב'

פגוש את העיתונות עם אביגדור ליברמן - חלק ג'