הבחירות כבר נראות היטב באופק, ומי שקופץ על המציאה הוא כמובן המרוויח הגדול מן ההתפתחויות הפוליטיות, ראש הליכוד, בנימין נתניהו.

נתניהו השתתף הערב בכנס פעילים לקראת הבחירות המקומיות באור עקיבא, והתייחס לדרמה הפוליטית שהסתיימה היום – או שמא רק התחילה - עם הודעתה הרשמית של לבני לנשיא כי לא הצליחה להרכיב ממשלה. "מאז מלחמת לבנון השניה, אנחנו אומרים שטובת המדינה מחייבת הליכה לבחירות חדשות. אחרי הבחירות, בכוונתנו להקים ממשלת אחדות חזקה ויציבה. אבל רק העם יחליט מי יעמוד בראשות הממשלה ובאיזה דרך תלך המדינה", אמר יו"ר הליכוד.

"טוב שאחרים נאלצו להגיע היום למסקנה דומה – גם אם באיחור רב", אמר נתניהו והתכוון כמובן לציפי לבני. "אני מאמין שבבחירות האלה – העם יבחר בנו", הוסיף נתניהו.

מוקדם יותר הערב התייחס גם יו"ר ש"ס, אלי ישי, להודעתה הרשמית של לבני. בראיון בתוכנית "שש" עם עודד בן עמי אמר יו"ר ש"ס: "אני יודע שעשינו את הדבר הנכון. אם אני מואשם בחוסר אחריות בכך שאני שומר על ירושלים – בכך שכרי. אם אני מואשם שאיני דואג לשכבות החלשות – בכך שכרי. אם בגלל זה אני מוגדר כסחטן – כך יהיה. אני יודע שאנחנו עשינו את הדבר הנכון", אמר השר ישי.

ציפי לבני הגיעה היום אחר הצהריים למשכן הנשיא, על מנת להודיע לו רשמית כי לא הצליחה במשימתה להרכיב ממשלה. "הודעתי לנשיא כי בנסיבות שנוצרו יש ללכת לבחירות. יבחר העם את מנהיגיו, הראוי מבינינו שטובת המדינה לנגד עיניו", אמרה יו"ר קדימה לאחר הפגישה עם הנשיא פרס.