בעוד שעות ספורות ייפתחו הקלפיות ועם ישראל ייצא בהמוניו, אנחנו מקווים, להשתתף בחגיגה הדמוקרטית כדי לקבוע את הרכב הכנסת הבאה. במפלגות השונות נכנסים ליישורת האחרונה של היום הגדול, ומחזיקים אצבעות.

בליכוד, שמוביל בסקרים אבל בהפרש קטן מקדימה, קיים חשש אמיתי מהפסד. גורמים במפלגה משדרים לחץ וכבר לא משוכנעים, כמו בתחילת הקמפיין, שהניצחון בכיס.

חבר הרשימה, משה (בוגי) יעלון, קורא לציבור להצביע, ולהצביע לליכוד. "רק הצבעה לליכוד תבטיח יציבות שלטונית ושמירה על הביטחון", אמר הערב לחדשות 2 באינטרנט. "מול מדיניות האשליות הנוכחית של ממשלת לבני וקדימה, הליכוד יביא עמידה איתנה על ערכים, על החינוך, ועל החזון הציוני".

"מהדורה משוחזרת"

גם בקדימה קיימת התחושה שעכשיו כל קול קובע. ח"כ יואל חסון, יו"ר הסיעה, מנסה לעורר הערב את הקולות הצפים. "אני מבקש מכולם לצאת להצביע, כי אחרת ייבחר מי שלא תרצו לראות בהנהגת המדינה בשנים הבאות", אמר לחדשות 2 באינטרנט.

בעבודה מנסים להחזיר את התומכים הביתה. "בלי העבודה, כל המדינה ליכוד" – זה המסר של המפלגה לשעות האחרונות של הקמפיין. דוברי המפלגה מדגישים כי גם מי שרוצים את אהוד ברק כשר ביטחון או את העבודה בהנהגת האופוזיציה, חייבים עבודה חזקה וגדולה. קדימה ואביגדור ליברמן הם בוגרי הליכוד, טוענים שם, ומהדורה משוחזרת שלו.

מזכ"ל העבודה איתן כבל אמר: "אני מלא תקווה שהציבור, בבואו להצביע, יידע שחייבת שתהיה עבודה חזקה אשר או תוביל אופוזיציה חזקה או שתהיה חלק מהקואליציה, ולא ליברמן".

"לא להיכנס לשאננות"

בישראל ביתנו, הפתעת הסקרים, לא מתבשמים מהנתונים. "לא להיכנס לשאננות עקב הסקרים", מפציר מספר 2 במפלגה עוזי לנדאו בתומכים. "צריך לצאת להצביע בשביל שתוכל לקום לישראל ממשלה לאומית חזקה".

בתנועה החדשה –מרצ רוצים את התומכים שנטשו בחזרה. "מי שייתן את קולו ללבני - יתעורר עם ליברמן", אמר יו"ר המפלגה חיים (ג'ומס) אורון. "אני קורא לכל מתלבטי השמאל לחזור הביתה, לתנועה החדשה - מרצ".

בהכנת הידיעה השתתף עמית סגל