"בפעם הבאה כאשר מועמדים מאחרים לכינוס שלנו - הם ימצאו אולם ריק", בנימה זועמת זו פתח בצהריים שלמה בוחבוט, יו"ר מרכז השלטון המקומי, את דבריו בכנס המרכז בסינמטק תל אביב. הכנס אירח את המועמדים לראשות הממשלה, ששניים מהם - אהוד ברק וציפי לבני - הגיעו בעיכוב קל עקב דיון ביטחוני אצל ראש הממשלה. בעקבות האיחור התעכב גם נאומו של בנימין נתניהו.

"המועמדת ציפי לבני מועמדת הליכוד", התבלבל חיים זיסוביץ', מנחה האירוע, כאשר הזמין את הנואמת הראשונה, השרה לבני. כאשר כל הנוכחים פרצו בצחוק, ניסה זיסוביץ' להתנצל. "זוהי פליטה שלא מעידה על כלום", אמר.

בתחילת דבריה התנצלה לבני על האיחור, לאחר ששמעה את הביקורת עליה. "נקראתי לדיון ביטחוני דחוף", אמרה. "אני מתנצלת על האיחור, אך לא על סדר העדיפויות שלי", אמרה השרה.

בדבריה חזרה לבני על התחייבותה בדבר איוש תיק החינוך בממשלתה אם תקים אותה. "שר החינוך לא יהיה ממפלגה סקטוריאלית, בטח לא מש"ס", הבטיחה. בהמשך התייחסה לנושא הספינה הלבנונית שהייתה בדרכה לעזה ונתפסה היום. "נמשיך לפעול עוד", התחייבה השרה. "המשוואה השתנתה, בין אם הם ימשיכו לפגוע בתושבי הדרום ובין אם יש ספינות שחושבות שיכולות להיכנס ולפתוח את המצור".

שר הפנים לשעבר ברק

דקות ספורות לאחר שיצאה לבני, וכמעט בתזמון מושלם, נכנס לאולם שר הביטחון ויו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק שפתח את דבריו בהתייחסות לספינה שנתפסה. "לפני זמן קצר עלה חיל הים על ספינה בלב ים שיצאה מחופי טריפולי , כאשר עליה גם אנשי תקשורת", עדכן ברק. "חיל הים הודיע שלא תוכל להיכנס לתחומי עזה. בשלב ראשון היא הודיעה שהיא בדרכה למצרים, אבל מתוך אל עריש היא ניסתה לזחול אל תוך עזה. חיל הים עלה לספינה ועצר אותה מלהגיע ליעדה".

בהמשך דבריו ציין ברק כי תפקידו הראשון בפוליטיקה היה שר פנים וכי הוא רואה את נושא השלטון המקומי כראשון במעלה. חיוכים רבים בקהל העלה ברק כאשר חזר שוב ושוב על טעות ההגייה במילה "לוויין" וקרא לו "ליוויין", כאשר התכוון לאותו לווין ששלחה אירן לחלל לפני מספר ימים לחלל.

ביבי מפרגן למנהיג החזק

בנימין נתניהו יו"ר האופוזיציה והליכוד, הגיע אף הוא דקות אחדות לאחר שברק עזב את המקום. הוא בחר להחמיא בתחילת דבריו לשלמה בוחבוט, ואולי גם לעצמו. "בחרתם מנהיג חזק, וזה חשוב מאוד לבחור מנהיג חזק", אמר.

בהמשך התמקד נתניהו במשנתו הכלכלית והדגיש בדבריו את חשיבות חיבור יישובים ברחבי הארץ לתשתית הרכבת. "כל יישוב מעל ל-50 אלף תושבים יחובר לרכבות ברזל", הבטיח נתניהו.

לקראת סוף דבריו הרשה לעצמו נתניהו לדבר קצת על פוליטיקה. "אנחנו צריכים ממשלה יציבה וחזקה", אמר. "יש כאלה שאומרים שאנחנו נחזק את נתניהו בזה שנחליש את הליכוד", רמז נתניהו אולי לכך שהרבה היו מעדיפים את הפייגלינים מחוץ לרשימה. "אנחנו רוצים ממשלה חזקה ויציבה, ליכוד חזק וגדול".

לא בטוח שראשי הרשויות קיבלו תשובות קונקרטיות לבעיות שמטרידות אותן, אולי חוץ מהבטחה כמעט גורפת של המועמדים להקים ועדת שרים שתטפל בשלטון המקומי, כשייבחרו. מה שבטוח, חמישה ימים לפני הבחירות המועמדים יכולים לסמן "וי" על טבילת אש מול קהל ביקורתי במיוחד.