האם שר הביטחון אהוד ברק ימשיך בתפקידו חרף כל מה שעבר במערכת הבחירות הנוכחית? לחדשות 2 נודע כי בסביבתו של יו"ר הליכוד בנימין נתניהו עלה הרעיון לבקש מברק להישאר בתפקידו כשר הביטחון לזמן מוגבל.

על פי ההצעה, ישמש ברק כשר ביטחון לתקופת ביניים עד שהממשלה החדשה תתגבש. זאת למרות שהעבודה כבר הודיעה כי אין לה שום כוונה לקחת חלק בממשלה הבאה וכי היא תנסה לשקם את כוחה מספסלי האופוזיציה.

בנוסף, נתניהו יהיה מעוניין מאוד לראות למרות הכול את ציפי לבני ומפלגת קדימה בתוך ממשלתו והוא צפוי גם להציע לה תיקים בכירים בתמורה לכך. לבני מצדה מתעקשת כי היא ומפלגתה ישרתו את הציבור מהאופוזיציה. אם הנשיא שמעון פרס, שצפוי להיפגש עמה הבוקר, לא יצליח לשנות את עמדתה, אז הרי שתמונת הקואליציה והממשלה העתידית מתחילה להתבהר.

איך תיראה הממשלה הבאה?

לאחר שאביגדור ליברמן המליץ לפרס על נתניהו כמועמד שלו לראשות הממשלה הרי שמפלגתו תהיה השותפה הבכירה בקואליציה של נתניהו. ישראל ביתנו עם 15 מנדטים תצטרף לליכוד עם 27 מנדטים. ש"ס עם 11 מנדטים ויהדות התורה עם 5 מנדטים יהיו גם הן חלק מהשותפות העתידיות של הממשלה. מפלגות הימין - האיחוד הלאומי עם 4 מנדטים והבית היהודי עם 3 מנדטים - יצורפו גם הן לקואליציה. סך הכול - ממשלת ימין עם 65 מנדטים.

על סמך ההבטחות וההצהרות ניתן גם לשער את חלוקת התיקים בין המפלגות. לישראל ביתנו יוצע ככל הנראה תיק בכיר מאוד אחד - ככל הנראה תיק החוץ ובסבירות נמוכה יותר תיק האוצר. בנוסף, תיקי ביטחון הפנים והתמ"ת יוצעו גם כן למפלגתו של ליברמן. כשר המשפטים יישאר - בהתאם לדרישת ליברמן - שר הפנים דניאל פרידמן.

במגעים הקואליציוניים שקדמו לפגישות עם הנשיא פרס הובטח לש"ס את תיקי הפנים והשיכון. יהדות התורה תקבל את ראשות ועדת הכספים. תיק הביטחון, אם ברק לא יכנס לממשלה, צפוי להינתן לרמטכ"ל לשעבר משה (בוגי) יעלון. השאר יחולק למפלגות הימין, וכמובן לליכוד. כבר עתה ברור כי יהיו בכירים רבים בליכוד שהולכים להתאכזב ממיעוט התיקים במפלגת השלטון.

אם לקדימה יוצעו תיקים בכירים ולבני תתרצה לבקשת נתניהו, הרי שמפת התיקים תשתנה לחלוטין. אז ייאלץ נתניהו לחזור בו מהבטחותיו למפלגות הימין והמפלגות החרדיות, דבר שמן הסתם יעורר את כעסם.