לבני נגד ישי, סיבוב 1
לבני נגד ישי, סיבוב ראשון

ציפי לבני פתחה מלחמה עם החרדים – ועכשיו מגיעה תגובת הנגד.

לאחר נאומה התקיף של יושבת ראש קדימה במועצת התנועה, במהלכו אמרה כי "קדימה תשמור על ערכיה של מדינת ישראל - בלי למכור אותה בדרך לחרדים", מגיעה הלילה תגובת ש"ס, שאינה חריפה פחות. יושב ראש סיעת ש"ס, ח"כ יעקב מרגי, אמר כי "קדימה אכן לא תמכור את המדינה לחרדים, היות והיא תמכור אותה קודם לערבים דרך הויתורים בירושלים".

"הערב התגלה פרצופה האמיתי של קדימה", הוסיפו בש"ס, "הולך ומצטמצם הפער בין קדימה לשינוי. מי שהבטיחה פוליטיקה אחרת מציגה הערב פוליטיקה לבנה. תחילתה של קדימה יהיה כאחריתה של שינוי. ההיסטוריה הפוליטית מוכיחה כי כל מי שנלחם בדת, וביהדות סופו שהפך וירטואלי".

חילופי הדברים הקשים בין קדימה וש"ס באים בעקבות נאומה של ציפי לבני אמש במועצת קדימה, במהלכו תקפה את החרדים ואמרה כי "קדימה לא תמכור את המדינה לחרדים". לבני התייחסה בנאומה גם לליכוד, כשאמרה כי "אני עזבתי את הליכוד כי לא יכולתי להישאר במפלגה, על דרך התנהלותה הפוליטית הפנימית ועל חוסר היכולת שלה להוביל איזושהי תכנית באיזשהו תחום מפלגה שרק יודעת להגיד לא".

"אנחנו צריכים לזכור: הבחירות האלה לא בחירות פשוטות, אנחנו צריכים להפסיק עם רכילות פוליטית, זה לא מה שיוביל את המדינה", אמרה לבני. בהתייחס למשבר הכלכלי ולתוכנית החירום של האוצר, אמרה יו"ר קדימה כי "תוכנית הקבינט הכלכלי נותנת מענה למשבר הפיננסי, אבל היא נותנת מענה חלקי בכל הנוגע לחששות האזרחים.