בנו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין, יובל רבין, אמר היום במסיבת עיתונאים משותפת עם יו"ר הליכוד בנימין נתניהו כי "אני לא רואה אופציה לממשלת מרכז או שמאל חזקה, אבל בהחלט כן יש אופציה לממשלת ימין חזקה". עם זאת, רבין הודיע כי לא ישלשל מחר פתק של הליכוד בקלפי.

רבין הוסיף כי "אני תומך במסר של נתניהו, של הקמת ממשלת אחדות רחבה. זה מתאים לרוח אותה אמירה מפורסמת של אבי, זכרונו לברכה, שאמר 'אין מדינה ספייר'".

דבריו של רבין עוררו את זעמו של יו"ר צעירי מרצ, אורי זכאי, שהתפרץ לדבריו וצעק: "אבא שלך מתבייש בך היום. נתניהו מוכן להכניס את ליברמן, פאשיסט לכל דבר ועניין, לממשלה שלו. אבא שלך היום היה מתבייש בך, וכל מחנה השלום הישראלי מתבייש בך. זו בושה וחרפה מה שאתה עושה היום. אתה משתמש בשם שלך ובזיכרון של אבא שלך על מנת להכשיר ממשלה שהיא הגרועה ביותר בתולדות ישראל".

לאחר הטחת ההאשמות הוציאו המאבטחים את יו"ר צעירי מרצ מהחדר, כשהוא צועק: "סליחה, אסור להגיד? שמר נתניהו ומר רבין ישמעו. בושה וחרפה, מר רבין, בושה וחרפה".

"אין בכוונתי להצביע לנתניהו"

במהלך מסיבת העיתונאים הבהיר רבין כי לא מדובר בהצהרה על תמיכתו בליכוד ובנתניהו. "מטרת הפגישה הזו היא לא להביע תמיכה במפלגה כזו או אחרת, אני חושב שמר נתניהו יודע שאני לא אצביע ליכוד", אמר. כשנשאל למי בכל זאת יצביע, השיב: "עבודה".

בסביבתו של נתניהו אמרו לחדשות 2 באינטרנט כי הפגישה הזו היא חלק מכמה פגישות בין השניים, שנמשכות לאורך כמה חודשים. הפעם, אמרו אותם גורמים, היה חשוב לרבין להעביר מסר של אחדות. זאת למרות לחצים כבדים שהופעלו עליו מצד קדימה, לטענת גורמים בליכוד, שהוא מעיז להצטלם עם יו"ר הליכוד יום לפני הבחירות.

בעקבות מסיבת העיתונאים אמר ח"כ אופיר פינס, יו"ר מטה ההסברה של העבודה, כי "מרוב תרגילים ומניפולציות ביבי תקע גול עצמי לליכוד. לנתניהו צפויות עוד הרבה הפתעות - לא רק יובל רבין, אלא רבים וטובים ברגע האמת יצביעו עבודה".