כנראה פעמוני השלטון שמצלצלים כבר באופק עודדו את הפעילים הרבים שהגיעו לבנייני האומה הערב לכנס פתיחת הקמפיין הרשמית של מפלגת הליכוד. אל האולם הגיעו כ-2,500 פעילים מרחבי הארץ אוחזים בדגלים ובשלטים המפארים את התנועה ואת העומד בראשה. רמז לבאות אולי, נשמע בהצגת הרשימה לכנסת. ה"מוקצה" משה פייגלין ואפי איתם שחבר לליכוד קיבלו קריאות רמות במיוחד מהקהל.

ראשון הנואמים היה הרכש הביטחוני החדש משה (בוגי) יעלון שהתקבל בחום רב. יעלון קנה את הקהל כאשר ביקר ארוכות את השרה לבני "שהייתה שותפה לאשליית ההתנתקות וממשיכה באותה מדיניות כושלת". יעלון המשיך ותקף. "מי שחושבת שהזמן פועל לרעתנו גם אם למפלגתה קוראים קדימה צריכה לזוז הצידה."

אחרי יעלון עלה לדוכן, יו"ר הסיעה בכנסת ואחד מהמנצחים הגדולים בפריימריז, גדעון סער. סער הזכיר לקהל כי אחרי דוח וינוגרד התייצבה לבני ותבעה אז מאולמרט להתפטר. "אולמרט לא עשה כלום ולבני נצמדה לכסא חזק". כאשר המשיך ומנה אירועים מההיסטוריה הפוליטית של לבני, הקהל המשולהב נענה ברצון לשאלת סער "זאת מנהיגות?" בשלילה רמה.

צפו בסיפורים המעניינים של 27.5 לאורך השנים (צילום: רויטרס)
בנימין נתניהו, ארכיון | צילום: רויטרס

להכות באגרוף הברזל

בהמשך עלו לנאום גם חבר הכנסת סילבן שלום שבלהט האירוע איבד את קולו וגם חבר הכנסת לשעבר בני בגין שעל אף נאומו הארוך זכה לשיתוף פעולה מן הקהל במקום.

גולת הכותרת של האירוע הייתה עלייתו של יו"ר התנועה, בנימין נתניהו לנאום את הנאום שהיה נשמע כמו חזרה גנרלית מבחינתו ל-10 לפברואר. הנאום שהיה ממלכתי נפתח בהבעת תנחומים לפצועים ולמשפחת ההרוג היום."הכה מיד באגרוף ברזל, הכה מיד", דרש נתניהו משר הביטחון.

שיא נוסף בנאומו הייתה הכרזתו כי יוציא את לימודי ה"נכבה" מתוכנית הלימודים של ערביי ישראל. "נחזיר את הציונות לעם ישראל" אמר. בהמשך גם הבטיח יו"ר האופוזיציה כי ינסה להקים ממשלת אחדות כאשר ייבחר. קריאות הפעילים "ראש הממשלה הבא" תתברר כנכונה או לא נכונה בעוד פחות משבועיים.