ראש השב"כ לשעבר פותח דף חדש בקריירה הפוליטית שלו: השר עמי אילון הודיע הבוקר על פרישתו ממפלגת העבודה ועל המשך דרכו הפוליטית במסגרת חדשה - מפלגת השמאל שמוקמת בימים אלה.

אילון הסביר מדוע הוא נוטש את מפלגתו. "הגעתי למצב שאני לא יכול לשכנע להצביע לעבודה", אמר. "מפלגת העבודה איבדה את דרכה. אני לא יכול לשכנע שהעבודה זו הדרך ושברק צריך להיות ראש ממשלה". הוא הוסיף כי "יש בעבודה אנשים נהדרים. אבל המפלגה קטנה מסך חלקיה".

"יש לי דרך מאוד ברורה, אבל אני לא משנה את הדרך", אמר. "אני מחליף מסגרת. אנחנו צריכים להאמין בדרך ולא במסגרת הפוליטית".

"ברק הוא לא הבעיה של המפלגה"

ההחלטה של אילון התקבלה לאחר פגישה לא מוצלחת במיוחד בין אילון לי"ר העבודה אהוד ברק, בה ביקש אילון שברק יכריז עליו כמספר שתיים, וייתן לו תפקיד מרכזי במטה הבחירות.

על ברק אמר אילון במסיבת העיתונאים כי "אהוד ברק הוא לא הבעיה של מפלגת העבודה. הבעיה עמוקה הרבה יותר, אבל ברק כיושב ראש היה אמור להיות הפתרון". על הקמת הגוף הפוליטי החדש הוא אמר ש"המטרה היא להביא לקלפיות את מי שאין לו למה להצביע בבחירות הקרובות, את מי שגם ככה היה לא מצביע או עושה הצבעת מחאה".

אילון יעמוד כנראה בראש המפלגה חדשה, וּמהמקום הזה ינסה לחזר אחר המפלגות הגדולות, בניסיון להשתלב במקום טוב ברשימה של אחת מהן לכנסת.

לתוקפיו מתוך מפלגת העבודה ענה אילון כי "אני לא מפחד מהתמודדות. התמודדתי גם בפריימריז, אבל אני רוצה שהמאבקים אותם אני עושה יהיו מאבקים ראויים".

במפלגת העבודה לא אהבו את הדברים. "איש הצבא עמי אילון היה מתבייש ומוקיע את הפוליטיקאי עמי אילון", אמרו בעבודה. "הוא הפך לזגזגן ואופורטוניסט. מפלגת העבודה היא מפלגה שורשית וערכית, ויש לה הכוחות להוביל את המדינה.
העבודה רק תתחזק מעזיבתו של אילון ומרענון השורות עקב כך".

אילון כיהן כראש השב"כ בין השנים 1996-2000. מיד לאחר פרישתו מהתפקיד פרצה אינתיפאדת אל אקצה. ב-2006 נבחר אילון למקום השישי ברשימת העבודה לכנסת ה-17. ב-2007 הוא התמודד בפריימריז מול אהוד ברק, שניצח אותו בסיבוב השני.