הרמטכ"ל לשעבר משה (בוגי) יעלון מעיד על עצמו שכל חייו השתדל להתרחק מהפוליטיקה, אבל בשבוע שעבר הוא החליט אחרת והצטרף לליכוד. "עברתי תהליך, כמו ישראלים רבים, להבין שהמציאות היא לא כפי שאנחנו רוצים", אמר הערב בראיון לתכנית "פגוש את העיתונות" עם דנה ויס ורוני דניאל. "אני בהחלט לא אוהב את הפוליטיקה, אך הבנתי ששם מתקבלות החלטות".

יעלון אמר כי השינוי בתפיסה, של מי שגדל בקיבוץ, התחילה בשנת 2005, כשהיה ראש אמ"ן. "התפכחות" הוא מכנה זאת. "זו לא הפעם ראשונה שאני הולך להצביע ליכוד", גילה.

על גל המצטרפים לליכוד אמר יעלון כי "אף אחד מהמצטרפים לליכוד לא הגיע בשל התחזקות הליכוד בסקרים. אני מאמין בכוונותיהם הטובות של האנשים".

הרמטכ"ל לשעבר, שגדל על ערכים סוציאליים, גם הביע תמיכה בהחלטות הכלכליות שביצע יו"ר הליכוד בנימין נתניהו כשהיה שר אוצר.

שטחים תמורת מילים

בהתייחסו למצב ברצועת עזה, אמר יעלון כי לדעתו על ישראל להיפרד לחלוטין ממנה. "עזה מבחינתי היא יישות עויינת, חמאסטן", אמר. "צריך להפסיק את האספקה לעזה ולהתנתק ממנה לגמרי, וצה"ל צריך להתמודד עם בעיית הירי ברצועה".

במו"מ הנוכחי עם הפלסטינים יעלון לא תולה תקוות רבות. "הניסיון לפתור את הסכסוך עם הפלסטינים בהסדר מדיני ללא תמיכה עממית - נידון לכישלון", אמר. "היינו אמורים ללמוד את הלקח מאוסלו - ובמקום זה עברנו לאנאפוליס. זו התרוצצות קדימה ואחורה באותה רכבת. אני כבר זמן רב מדבר על רכבת אחרת".

יעלון הבהיר כי הוא לא חושב שצריך להפסיק לחלוטין את המו"מ. "אני אומר לשנות אותו", ציין. "שטחים תמורת שלום - כבר ראינו. אנחנו נותנים שטחים ומקבלים מילים ריקות. הפלסטינים לא עומדים בהתחייבויות שלהם. מה זה שלום בשבילם? שלום ללא ישראל".